COMPETENCE APPROACH IN THE STUDY OF CLASSICAL ELECTRODYNAMICS

Authors

  • A.A. Konoval Kryvyi Rih State Pedagogical University

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.4856

Keywords:

competence, approach

Abstract

Expedience of the use of competent approach is grounded at the study of classic electrodhnamics.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 94 / PDF downloads: 88

Author Biography

A.A. Konoval, Kryvyi Rih State Pedagogical University

Candidate of Physical and Mathematical Sciences (PhD), Associate Professor

References

Великий тлумачний словник сучасної української мови / ред. В.Т.Бусел. - К.: Ірпінь, 2002. - 1440 с.

Заболотний В. Ф. Дидактичні засади застосування мультимедіа у формуванні методичної компетентності майбутніх учителів фізики : автореф. дис. ... д-ра пед. наук : 13.00.02/Володимир Федорович Заболотний; НПУ ім. М.П. Драгоманова. - К. : 2010.-40с.

Заболотний В. Ф. Формування методичної компетентності учителя фізики засобами мультимедіа : монографія/Володимир Федорович Заболотний. - Вінниця : ПП "Едельвейс і К", 2009. - 456 с.

Коновал О. А. Теоретичні та методичні основи вивчення електродинаміки на засадах теорії відносності : монографія / О. А. Коновал ; Міністерство освіти і науки України ; Криворізький державний педагогічний університет. - Кривий Ріг : Видавни¬

чий дім, 2009. - 346 с.: іл.

Кузьмина Н.В. Способности, одаренность, талант учителя / Н.В. Кузьмина. - Л. : 3нание, 1985. – 32 с.

Малафіїк І.В. Дидактика : навч. посібник / Іван Васильович Малафіїк. - К. : Кондор, 2005. - 398 с.

Хуторской А.В. Ключевые компетенции как компонент личностно-ориентированной парадигми образования / А.В. Хуторской // Народнеє образование. - 2003. - №2. - С. 24-28.

Эйнштейн А. Собрание научньїх трудов : в 4 т. / Альберт Эйнштейн. - Т. І. - М. : Наука, 1965. – 700 с.

Published

25-02-2010

How to Cite

Konoval О. . (2010). COMPETENCE APPROACH IN THE STUDY OF CLASSICAL ELECTRODYNAMICS. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 30, 314–321. https://doi.org/10.31812/educdim.4856

Issue

Section

Formation of professional competence of teachers and modern psychological and pe