REGULARITIES OF LEARNING AS A LANGUAGE METHODOLOGICAL PROBLEM

Authors

  • G.O. Hlazkova Kryvyi Rih State Pedagogical University

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.4867

Keywords:

regularity, teaching component, interconnection, conditions of stucying

Abstract

The article gives the analysis of teaching regularities system, criteria that are put as a basis for the regularities are defned. The auhor pays special attention to the regularities in teaching the Ukrainian language.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 86 / PDF downloads: 35

Author Biography

G.O. Hlazkova, Kryvyi Rih State Pedagogical University

graduate student

References

Волкова Н.П. Педагогіка: Посібник / Н. П. Волкова. - К.: Академія, 2001. - 576 с.

Лернер И.Я. Процесе обучения й его закономерности / И.Я.Лернер. - М.: Знание, 1980. – 96 с.

Методика навчання української мови в середніх освітніх закладах / Колектив авторів за редакцією М.І. Пентилюк: М.І. Пентилюк, С.О. Караман, О.В. Караман, О.М. Горошкіна, З.П. Бакум, М.М. Барахтян, І.В. Гайдаєнко, А.Г. Галетова, Т.В Коршун, А.В. Нікітіна, Т.Г. Окуневич, О.М. Решетилова. - К. : Ленвіт, 2005. – 400 с.

Педагогика: учеб. пособие для студентов пед. институтов / Под ред. Ю.К. Бабанского. - М.: Просвещение, 1983. - 608 с.

Подласьш Й. П. Педагогика : Новьш курс : В 2-х кн.: [учеб. для студ. вузов, обучающихся по пед. спец.] / Подласмй Й. П. - М. : ВЛАДОС, 2003. - (УВ : Учебник для вузов). Кн. 1 : Общие основы. Процесе общения. - 2003. - 574 с.

Фіцула М.М. Педагогіка: навчальний посібник для студентів вищих педаго¬гічних закладів освіти / М.М.Фіцула. - К.: Академія, 2000. - 544 с.

Харламов И.Ф. Педагогика: учеб. / И.Ф.Харламов. - Мн. : Універсітзцкае, 2000. – 283 с.

Хуторской А. В. Дидактическая звристика. Теория й технологи креативного обучения / А.В.Хуторской. - М. : Изд-во МГУ, 2003. – 416 с.

Published

19-05-2022

How to Cite

Hlazkova Г. . (2022). REGULARITIES OF LEARNING AS A LANGUAGE METHODOLOGICAL PROBLEM. Educational Dimension, 30, 359–363. https://doi.org/10.31812/educdim.4867

Issue

Section

Formation of professional competence of teachers and modern psychological and pe