DEVELOPMENT OF CREATIVE PERSONALITY OF PRIMARY SCHOOL STUDENT ON THE BASIS OF PERSONALLY ORIENTED LEARNING
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.4879Keywords:
development of creative thought, personality oriemed shudiesAbstract
In the article the value of the personality oriented method opens up of studies for forming f creative personality ond found out the levels of verbal and vivid creative thought of pupils of 2-5 forms.
Downloads
Metrics
References
Дружинин В.Н. Психология общих способностей. / В. Н. Дружинин. - СПб: Издательство "Питер", 2000. - 368 с.
Кондрашова Л.В. Проблема підготовки учителя к личностно ориентированному обучению учащихся начальной школн / Лидия Валентиновна Кондрашова / Педа¬гогіка вищої та середньої школи: Збірник наукових праць / гол. ред. - проф. Буряк В.К. - Кр. Ріг: КДПУ, 2010. - Вип. 28. - 416 с.
ЛернерИ.Я. Дидактические основи методов обучения. / Й. Я Лернер - М.: Педагогика, 1981. - 186с.
Матюшкин А.М. Развтие творческой активности школьников / Под ред. А. М. Матюшкина / Науч. - исслед. Институт общей й пед. психологии. Акад. пед. Наук СССР. -М.:Педагогика,1991. - 160 с.: ил.
Національна доктрина розвитку освіти [Проект Міністерства освіти і науки України] // Освіта, 2002р., 24 квітня - 1 травня, С. 2-4. - Офіційний документ. Указ президента України № 347/2002
Перес К. Обдаровані діти. Розвиток творчих здібностей: вчитель вчителю, учням батькам [електронний ресурс]/ К. Пекес / Режим доступу до статті: http://teacher.at.ua/publ/19-1-0-406
Савенков А.И. Одаренньїе дети в детском саду й школе: Учеб. пособие для студ. Вузов. / А. Й. Савенков. -М.: Академия, 2000. - 232 с.
Сарапулова Є. Виховання обдарованої дитини / Євгенія Сарапулова // Почат¬кова школа. - 2000. - №2. - С. 3-5
Туник Е. Психодиагностика творческого мышления [электронньїй ресурс] / ЕленаТуник // Креативные тести. СПб.: СПбУПМ, 1997. - Режим доступа к статье: http://pgy.1september.n/2001/45/5 12.htm
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2010 N.D. Mayborodyuk
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.