PRACTICAL TRAINING OF STUDENTS BY PROFESSION AS A MEANS OF TRAINING A COMPETENT TEACHER OF LABOR EDUCATION

Authors

  • V.V. Steshenko Slavic NPU

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.4881

Keywords:

practical prepavation of students, step formation (education), technological practice, the teacher of labour training

Abstract

Article is devoted to definition of the purposes and maintenances (contents) of technological practice of studenis of faculties ofpreparation of teachers of labour training in conditions of step higher edtucation which has contiuous character and provides efective jormation at them corresponding the comperence.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 78 / PDF downloads: 66

Author Biography

V.V. Steshenko, Slavic NPU

Doctor of Pedagogical Sciences, Associate Professor

References

Положення про освітньо-кваліфікаційні рівні (степеневу освіту) // Інформаційний збірник Міністерства освіти України. - 1998. - № 10. - С. 6-13.

Закон України "Про освіту" // Голос України. - 1996. - 25 квітня.

Комплекс нормативних документів для розроблення складових системи га¬ лузевих стандартів вищої освіти. - К. : ІІТЗО, 2008. - 68 с.

Державний стандарт базової і повної освіти / Освіта України, 20 січня 2004 р. (№5).

Стешенко В.В. Професійні задачі та уміння в освітньо-професійній підго¬товці вчителя трудового навчання (за лінією "Основи виробництва") / В.В. Стешенко, Л.Г. Хаєт // Проблеми трудової і професійної підготовки. - 1999. - Вип. 3. - С. 3-9.

Панасевич Д.Б. До питання про зміст і структуру освітньо-професійних про¬ грам вищої освіти / Д.Б. Панасевич, В.С. Черненко, А.К. Солоденко // Проблеми освіти. - Вип. 10. - С. 26-38.

Published

19-05-2022

How to Cite

Steshenko В. . (2022). PRACTICAL TRAINING OF STUDENTS BY PROFESSION AS A MEANS OF TRAINING A COMPETENT TEACHER OF LABOR EDUCATION. Educational Dimension, 30, 437–441. https://doi.org/10.31812/educdim.4881

Issue

Section

Formation of professional competence of teachers and modern psychological and pe