PSYCHOLOGICAL AND PEDAGOGICAL CONDITIONS OF TRAINING COMPETENT PROFESSIONAL TEACHER IN THE LIGHT OF THE BOLOGNA AGREEMENTS

Authors

  • T.S. Sudima Institute of Vocational Education of the National Academy of Pedagogical Sciences of Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.4886

Keywords:

eacher rainimg, compelence, professional competence

Abstract

The article deals with the psychatogical and pedgogicul conditions for the preparation of a competent teacher training.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 75 / PDF downloads: 46

Author Biography

T.S. Sudima, Institute of Vocational Education of the National Academy of Pedagogical Sciences of Ukraine

graduate student

References

Абдуллина О.А. Проблемы педагогических умений в теории и практике высшего педагогического образования / О.А. Абдуллина // Советская педагогика. - 1978. - №1.- С. 76-84.

Бондар В.І. Дидактика: ефективні технології навчання студентів / В.І.Бондар - К.: Вересень, 1996. - 129 с.

Варданян Ю.В. Становление и развитие профессиональной компетентносте педагога й психолога / Ю.В.Варданян. - М., 1998. - 179 с.

Кузьмина Н.В. Педагогичское майстерство учителя как фактор развития способностей учащихся / Н.В. Кузьмина // Вопросы психологии. - 1984. - №1. - С.23.

Пуховська Л.П. Стратегія розвитку професіоналізму педагогів на зламі століть / Л.П. Пуховська // Післядипломна освіта в Україні. - 2002. - №2. - С. 29-32.

Прикладная юридическая психология / [под ред. А.М. Столяренко]. — М.: ЮНИТИ-ДАНА, 2001- С. 268-273.

Чуйко О.В. Застосування тренінгових технологій на лекції: з досвіду роботи / О.В. Чуйко II Проблеми гуманізації навчання та виховання у вищому закладі освіти. Четверті Ірпінські міжнародні науково-педагогічні читання. - Ірпінь: Національна ака¬демія ДПС України, 2006. - С. 267-269.

Published

19-05-2022

How to Cite

Sudima Т. (2022). PSYCHOLOGICAL AND PEDAGOGICAL CONDITIONS OF TRAINING COMPETENT PROFESSIONAL TEACHER IN THE LIGHT OF THE BOLOGNA AGREEMENTS. Educational Dimension, 30, 464–469. https://doi.org/10.31812/educdim.4886

Issue

Section

Formation of professional competence of teachers and modern psychological and pe