THEORETICAL AND METHODOLOGICAL FUNDAMENTALS OF THE ACTIVITY OF A PRACTICAL PSYCHOLOGIST IN EDUCATIONAL INSTITUTIONS

Authors

  • L.O. Haponenko Kryvyi Rih State Pedagogical University

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.4899

Keywords:

напрямки дальності практичного психолога, основні теоретико-методологічні принципи роботи психолога в закладах освіти

Abstract

In article teoretko-methodological bases of activity of the practical psychologist in educational institutions are considered, directions of work of the practical psychologist general education are analyzed and medical institutions, the model of professional interaction of the practical psychologist with the teacher as motive force of development of pedagogical innovations s presented.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 87 / PDF downloads: 43

References

Акопов Г.В. Проблемы сознания в психологии. Отечественна платформа / Г.В. Акопов.- Самара, 2002. - 230 с.

Буряк В.К. Педагогічна культура: теоретнко-методологічний аспект / В.К. Буряк - К. : Демтур. – 2005. - 232 с. DOI: https://doi.org/10.31812/123456789/4658

Валицкая А.П. Философские основания современной парадигмы образования / А.П. Валицкая // Педагогика, 2007. - №3. – С. 15-20.

Дофман Л.Я. Методологические основы эмпирической психологии / Л.Я. Дофман. - М.: МГ. -2001.-120 с.

Дьяконов Г.В. Основы диалопического подхода в психологической науке : монография / Г.в. Дьяконов. - Кировоград : РНО КГПУ им. В.Винииченко, 2007. - 874 с.

Максименко С.Д. Генеза здійснения особистості: К.: Видавництво ТОВ «КММ», 2006. - 240 с.

Никвндров В.В. Антитрениг, или Контур нравственных и теоретических основ психологического тренинга / В.В. Никандров. – СПб, 2003.

Никандров В.В. Андроцентризм и новая научная парадигма / В.В. Никаллров // Жизнь человека: опыт междисииплинарного исследования / Матеркал межвуювской конференции, -СПб., 1997. - С. 37-40

Столин В.В. Самосознание личности / В.В. Столин,-М. : Изд-во МТУ, 1983. - 284 с.

Шнрофф В.А. Роль модели в познании / В.А.Широф - Л. : Иад-во, ЛГУ, 1963. - 128 с.

Published

19-05-2022

How to Cite

Haponenko Л. . (2022). THEORETICAL AND METHODOLOGICAL FUNDAMENTALS OF THE ACTIVITY OF A PRACTICAL PSYCHOLOGIST IN EDUCATIONAL INSTITUTIONS. Educational Dimension, 29, 36–43. https://doi.org/10.31812/educdim.4899

Issue

Section

Theoretical and methodological principles of personal self-development in modern