PHILOSOPHICAL AND EDUCATIONAL BASIS OF TOLERANCE IN EDUCATION IN THE CONDITIONS OF TRANSFORMATION OF HIGHER EDUCATION
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.4903Keywords:
tolerance, education, philosophy of education, educational process, higher educationAbstract
In the article, the analysis of such phenomenon in an educational process as tolerance given Torrance is considered from the point of view philosophy of education is signs, value, and prospects of development in a modem educational process. The philosophical educational analysis of tolerance in education is done in the context of transformation processes which are experienced by domestic higher education.
Downloads
Metrics
References
Василькова В.В. Порядок и хаос в развитии социальных систем / Василькова В.В. - СПб: Изд-во «Лань», 1999. - 480 с.
Гайденко В. Критична педагогіка Пауло Фрейре / Вікторя Гайденко / Гендерна педагогіка. Хрестоматія. - Суми: ВТД "Університетська книга", 2006. - 313 с.
Кочергина В.Ю. Поликультурное образование и воспитание [Електроний ресурс]. - Режим доступу: http://coруrіght.iilk.ru/
Доклад международной комиссии ЮНЕСКО о глобальных стратегиях развития образования в XXI [Електроний ресурс]. - Режим доступу: http://cоруright.iile.ru/news_oon
Epшов В.А. Формирование поликультурного мышления-условие сохранения целостности многонационального государства / В.А. Ершов // Известная Академии педагогических и социальных наук. – М ., 2002. Вып. VI. - С. 22-29.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2010 О.А. Hryva
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.