TECHNOLOGICAL APPROACH TO THE HARMONIOUS DEVELOPMENT OF THE STUDENT'S PERSONALITY IN THE EDUCATIONAL PROCESS - THE DRIVING FORCE GROWTH OF TEACHER'S CREATIVE POTENTIAL

Authors

  • Yu.V. Reva Kryvyi Rih State Pedagogical University

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.4919

Keywords:

harmonious development, technological approach, potential, adaptation, integration, leading qualities of a personality, personality formation stapes, pedagogical skill, professional qualities of a teacher, creative work areas, basic competence qualities of a man

Abstract

This article deals with the harmonic development of a student’s personality with the help of technological approach in the process of studying the success of which is based on the pedagogical skill.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 191 / PDF downloads: 98

References

Бех І.Д. Особистісно зорієнтоване виховання : науково - метод, посібник / І.Д. Бех. - К. : ІЗМН, 1998. - 204 с.

Божович Л.И. Проблемы формирования личности: под редакцией Д.И Фельдшгейна/ Вступительная статья Д.И. Фельдшгейна, 2-е изд. /Л.И. Божович. - М. : Изд - во «Ин - т пракг. психол.», Воронеж: НПО «МОДЭК», 1997. - 352 с.

Бугрій О.В. Якість освіти в аспекті розвиваючої функції навчання / О.В. Бугрій // Педа-гогіка вищої та середньої школи : збірник наукових праць. - Вип. №24 / гол. ред. Буряк В.К. - Кривий Ріг : КДПУ. - С. 255-261.

Буряк В.К. Деякі методологічні питання розвиваючого навчання // Педагогіка вищої та середньої школи : збірник наукових праць / В.К. Буряк. - Вип. №24 /гол. ред. Буряк В.К. - Кривий Ріг : КДПУ. - С. 250-255.

Буряк В.К. Педагогічна культура: теоретико - методологічний аспект: [монографія] /В.К. Буряк. -К. : «Деміур», 2005. - 232 с. DOI: https://doi.org/10.31812/123456789/123456789/4658

Васьков Ю.В. Педагогнні теорії; технології; досвід (Дидактичний аспект) / Ю.В. Васьков. -X.: Скорпіон, 2000. - 120 с.

Выготский Л.С. Развитие высших психических функций /Лев Семенович Выготский. - М., 1960. - 459 с.

Выготский Л.С. Собрание сочинений. -М., 1991. - Т.1. - С. 415.

Гапоненко Л.О. Рефлексивне спілкування як умова розвитку особистості : монографія / Л.О. Гапоненко. - Дніпропетровськ : Пороги, 2009. - 203 с.

Давыдов В.В. О понятии развивающего обучения / В.В. Давыдов // Педагогика. - 1995. - №1. - C. 18-25.

Дичківська І.М. Інноваційні педагогічні технології : навчальний посібник / І.М. Дичківська. - К.: Академвидав, 2004. - 352 с.

Зайченко І.В. Деякі проблеми розвитку української національної школи в педагогічній спадщині С.Русової / І.В. Зайченко // Вісник акад. пед. наук Украяти. - 1993. - №4. - С. 135-140.

Занков Л.В. Избранные педагогические труды / Л.В. Занков. - М., 1990. - 480 с.

Кларин М.В. Инновации в мировой педагогике /М.В. Кларин. - М., 1975. - 340 с.

Концепція загальної середньої освіти (12 - річна школа) //Педагогічна газета. - 2002. - №1 (91).

Леонтьев Д.А. Внутренний мир личности /Д.А. Леонтьев //Психология лич¬ности в трудах отечественных психологов. - СПб. : Питер, 2000. - С. 372-377.

Освітні технології : навч.-метод. посіб. / О.М. Пєхота, А.З. Кікгенко, О.М. Любарська та ін. ; за ред. О.М. Пєхоти. - К.: А.С.К., 2004. - 256 с.

Остапчук О.Є. Концептуальні основи гармонізації освітніх систем в контексті професійної підготовки майбутнього учителя / О.Є. Остапчук// Педагогіка вищої та середньої школи : збірник наук, праць. - Кривий Ріг : КДПУ, 2009. - Вип.25. -С. 407.

Песталоцци И.Г.Памятная записка парижским друзьям о сущности и цели метода // Избр. соч.: В 2т. - М., 1981. - Т.1. - С.222.

Полат Е.С. Новые педагогические и информационные технологии в системе образования / Е.С. Полат. - М. : Accademia, 2005. - 276 с.

Пряникова В.Г. История образования и педагогической мысли. Учебник - справ очник / В.Г. Пряникова, З.И. Равкин. - М. : Новая школа. - 1994. - 96 с.

Рева Ю.В. Духовний контекст модульно-розвивальної системи навчання, виховання й освіти / Ю.В.Рева // Педагогіка вищої та середньої школи : збірник наукових праць. - Кривий Ріг : КДПУ, 2007. - Вип.17. - С. 25.

Рубинштейн СЛ. Проблемы обіщй психологи / С.Л. Рубинштейн. -М, 1976. - 430 с.

Селевко Г.К. Современные образовательные технологи : учебное пособие для пед. вузов и ин-тов повиїшния квалификации / Г.К. Селевко. - М.: Народное образование, 1998. - 386 с.

Сисоєва С.О. Технології педагогічної творчості в системі освітніх технологій / С.О. Сисоєва //Освітні технології у школі та вузі - К. : ІЗМН, 1998. - С.287-393.

Щуркова Н.Е. Педагогическая технология (педагогическое воздействие в процессе воспитания школьников) / Н.Е. Щуркова. - М., 1989. - С.З.

Эльконин Д.Б. Избранные психологические труды / Д.Б. Эльконин. - М., 1989. - 465 с.

Якиманская И.С. Разработка технологии личностно ориентированного обучения / И.С. Якиманская // Вопросы психологии. - 1995. - №2. - С.17-23.

Published

19-05-2022

How to Cite

Reva Ю. (2022). TECHNOLOGICAL APPROACH TO THE HARMONIOUS DEVELOPMENT OF THE STUDENT’S PERSONALITY IN THE EDUCATIONAL PROCESS - THE DRIVING FORCE GROWTH OF TEACHER’S CREATIVE POTENTIAL. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 29, 128–140. https://doi.org/10.31812/educdim.4919

Issue

Section

The developmental function of learning is the methodological basis of personal s

Most read articles by the same author(s)

1 2 > >>