THEORETICAL ANALYSIS OF INDEPENDENCE IN THE PROFESSIONAL FORMATION OF A STUDENT

Authors

  • O.L. Tamarkina Sumy National Agrarian University

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.4930

Keywords:

self-esteem, self-organising, self-control, self-efficiency

Abstract

In this article the author gives the definition of self-dependence (independence) via numerous scientific conceptions, where closely-related concepts are explained. To the closely-related concepts they bring self-actuality, self-respect, self-efficiency, self-organization, and besides the author opens and explains the meaning of each closely-related concepts, their importance and necessity due forming students’ self-dependence (independence) during the studying process.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 84 / PDF downloads: 91

References

Бодалев АЛ. Психология личности / АА. Бодалев. - М. : Изд-во МГУ, 1998. - 187с.

Братусь Б.С. Аномалії особистості / Б.С. Братусь. - М. : Думка, 1998. - 304 с.

Герасимова В.А Конструювання досвіду: когнігивна стратегія проблемного самовизначення //http//charco. narod.ru/teksts/cb7/ger. html

Донцов B.H. Учебная самоорганизация студентов как фактор успеваемости: дисс. ... канд. пед. наук. - Л.: ЛГУ, 1977. - 219 с.

Коростильова Л.А. Психологія саморозвитку особистості: підхід до проблеми / Л.А. Коростильова // Психологічна наука: традиції Сучасний стан та перспективи: Тези доповідей наукової конференції ИПРАН. М, 1997.

Лазарев А.С. Самовизначення та задана форма організації учня в навчальній діяльності http://two/cityline.ru/~idcriast/2shgo/razdell2/lazarev.htm.

Маслоу А. Мотивация личности / А. Маслоу. - Спб. : Евразия, 1999. - 479 с.

Моросанова В.В. Акцентуация характера и стиль саморегуляции у студентов http//:www.voppsy.ru/jour nals_allissues/l997/976/976030. htm.

Осницкий A.K. Саморегуляция деятельности школьника и формирование активной личности / А.К. Осницкий. - М.: Знание, 1986.

Ростовецкая Л.А. Самостоятельность личности в познании и общении / Л.А. Ростовецкая. - Ростов н/Д. : Ростов н/Д пед.институг, 1975. - 297 с.

Рубинштейн С.Л. Принципи и пути розвитая психологи / С.Л. Рубинштейн. - М. : Просвещение, 1959. - 324 с.

Пучков О.А, Солопова Н.С. Самоорганізація навчальної діяльності в юридичному вузі (методологічні основи) //http// Известия высших учебных заведений, 1991, №4//pravoved.jur&k.spb.ru/Defeult.asp.

Сорокова А.Г. Элементы самоорганизации в старших класах / А.Г. Сорокова // Основы вузовской педагогики Л.: ЛГУ, 1972, С.157-159.

Alport G.W. Pattern and growth in personality. New York: H.R.W., 1961.

Bandura A.Human agency in social cognitive theory. American psychologist. 44(9)/l 175-1184/-1989/ DOI: https://doi.org/10.1037/0003-066X.44.9.1175

CoopersmithS. The antecedents of self-esteerrv'San-Francisco: W.N.Freemaa California, 1967.

Published

19-05-2022

How to Cite

Tamarkina О. (2022). THEORETICAL ANALYSIS OF INDEPENDENCE IN THE PROFESSIONAL FORMATION OF A STUDENT. Educational Dimension, 29, 195–201. https://doi.org/10.31812/educdim.4930

Issue

Section

The developmental function of learning is the methodological basis of personal s