PSYCHODIDACTIC CONDITIONS FOR THE FORMATION OF EMOTIONAL OF INTELLIGENCE IN STUDENTS-PSYCHOLOGISTS OF THE SOCIAL PSYCHOLOGICAL TRAINING

Authors

  • А.О. Nahorna Kryvyi Rih State Pedagogical University

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.4961

Keywords:

psychodidactical, emotional intelect, components of emotional intelect, socially psychological training

Abstract

In the article some psychodidactical tems of foming of emotional intelect are refected for students psychologists by purposeful development of his companents during the leadthrough of the socially psychological training.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 83 / PDF downloads: 40

References

Березюк Г. Емоційний інтелект як детермінанта внутрішньої свободи особистості / Г. Березюк // Психологічні студії Львівського ун-ту. - С. 20-23.

Водопьянова Н. Е Психодиагаостика стресса / Наталия Евгеньевна Водопьянова. - СПб. : Питер, 2009. - с. 298-301.

Дерев'янко С. Актуалізація емоційного інтелекту в емоціогенних умовах / С. Дерев'янко // Соціальна психологія. - 2008. - №1. - С. 96-104

Ильин Е. П. Змонии й чувства / Е.П. Ипьин. - СПб : Питер, 2002. - 752 с. (Серия „Мастера психологии").

Емоційний розвиток дитини / Упоряд.: С. Максименко, К. Максименко, О. Главник - К.: Мікрос-СВС, 2003. - 112 с.

Либин А. В. Дифференциальная психология: на пересечении европейских, российских й американских традицій / А.В. Либин. - 2 изд. - М. : Смисл; Рег Sе, 2000. - 549 с.

Максименко С.Д. До проблеми розробки освітньо-кваліфікаційної характеристики сучасного психолога / С.Д. Максименко, Т.Б. Ільіна // Практична психологія та соціальна робота. - 1999. - № 1. - С. 2-6

Носенко Е. Л. Емоційний інтелект, як інтегральна особистісна властивість / Є.Л. Носенко, Н.В. Коврига // Практична психологія та соціальна робота. - 2008. - №9. - С. 22-27.

Носенко Е. Л. Емоційний інтелект як соціальне значуща інтегральна властивість особистості / Елеонора Носенко // Психологія і суспільство. - 2004. - №4. - С. 95-109

Панок В.Г. Концептуальні підходи до формування особистості практикуючого психолога. / Практична психологія та соціальна робота. - 1998. - №4-5 - с. 5-7 , с.4-6

Педагогічні технології у неперервній професійній освіті : монографія / С.О. Сисоєва, А.М. АЛЄКСЮК, П.В. Воловик, О.Г. Кульчицька. Л.Є. Сігаєва, Я.Д. Цехмютер та ін.; за ред. С.О. Сисоєвої - К. : ВШОЛ, 2001. – 502 с.

Пов'якель Н. І. Професійна рефлексія психолога-практика / Н.І. Пов'якель // Практична психологія та соціальна робота. - 1998. — № 6-7. - с. З - 6

Практический интеллект // Р. Дж. Стенберг, Дж. Б. Форсайт, Дж. Хедланд и др.- СПб : Питер, 2002. - 272 с. (Серия „Мастера психологии").

Приоритетн современного школьного образования: способность адаптироваться к социуму или интеллектуальное развитие и воспитание? М.А. Холодная (расширенньш текст доклада на IV Всероссийском сьезде психологов образования России "Психология й современное российское образование", 8-12 декабря 2008 года, Москва).

Рудестам К. Групповая психотерапия / К. Рудестам. - 2-е изд. - СПб. : Питер, 2006. - С. 169-231.

Саков Й. В. Аромапсихология / Игорь Владимирович Саков. - Ростов н/Д : Феникс, 2006. - 160 с.

Таланов В. Л., Малкина-ПьІх Й. Г. Справочник практического психолога. - СПб.: Сова. - М. : ЗКСМО, 2005. - С. 661-732.

Филатова О. Змоциональний интелект как показатель целостного развития личности // Персонал. - 2000. - № 5. - С. 100-103.

Фридман Л. М. Основные принципи организации и проведення учебного процесса / Л.М. Фридман // Педагогический опьп глазами психолога. – М., 1987. - С. 9-63.

Published

19-05-2022

How to Cite

Nahorna А. (2022). PSYCHODIDACTIC CONDITIONS FOR THE FORMATION OF EMOTIONAL OF INTELLIGENCE IN STUDENTS-PSYCHOLOGISTS OF THE SOCIAL PSYCHOLOGICAL TRAINING. Educational Dimension, 29, 328–337. https://doi.org/10.31812/educdim.4961

Issue

Section

Professional interaction as a condition of personal development