SELF-ASSESSMENT OF HEALTHY LIFESTYLE AND HEALTH BY GRADUATE SCHOOL GRADUATES

Authors

  • O.Ya. Melikov Kryvyi Rih State Pedagogical University
  • L.A. Shumlyansky Kryvyi Rih State Pedagogical University
  • V.V. Kravchenko Kryvyi Rih State Pedagogical University

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.4977

Keywords:

health, healthy lifestyle, self-esteem, self-control

Abstract

The level of self-assessment of a healthy lifestyle and health of graduates of secondary schools in the city of Kryvyi Rih was studied. There is a low level of self-control among young people over their health, ignoring the principles of a healthy lifestyle. According to the results of observations, students, although they have mastered some knowledge about the problems of a healthy lifestyle, do not apply them in their personal lives. Teachers and parents of students are invited to help them master new thinking about the need to be responsible for their health, and a healthy lifestyle.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 99 / PDF downloads: 101

References

Завидівська Н. Професіоналізм викладача - важливий аспект формування навичок здорового способу життя у вищій школі / Н. Завидівська // Радна школа. - 2004. - № 5. - С. 8-9.

Неведомська Є.О. Експрес-аналіз особистого здоров'я / Є.О. Неведомська // Основи здоров'я та фізична культура. - 2006. - № 9.

Леонов О. Основні складові самоконтролю за станом здоров'я / О. Леонов // Фізичне виховання в школі - 2008. - №1.

Інформаційні матеріали щодо стану здоров'я дітей в Україні та основних чинників, які впливають на його збереження/ Інформаційний збірник Міністерства освіти і науки Укра'ни. - 2002. - № 15-16.

Published

19-05-2022

How to Cite

Melikov О., Shumlyansky Л., & Kravchenko В. (2022). SELF-ASSESSMENT OF HEALTHY LIFESTYLE AND HEALTH BY GRADUATE SCHOOL GRADUATES. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 29, 396–398. https://doi.org/10.31812/educdim.4977

Issue

Section

Health (physical and mental) is the basis of personal self-development