COMPREHENSIVE ACCOMPANYING OF STUDENTS OF DIFFERENT AGE GROUPS
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.4992Keywords:
psycho-pedagogical support, psychological adaptation, psycho-pedagogical status, personal achievements, development of the child, emotional conditionAbstract
Compex support of pupis of different age groups provides the mechanism successful psychological adaptation of children to requirements and conditions of the school environment. Support is considered as system of professional work of the director of studies, the psychologist, the teacher, the sociologist, the doctor, directed on creation of socaly-psychological conditions for successfal training and psychologcal development of the chid in system of school interaction.
Downloads
Metrics
References
Александровский Ю.А. Состояния психиической дезадаптации и их
компенсація / Ю.А. Александровский. - М.: Наука, 1976.
Боженко Л.М. Робота шкільної бібліотеки у формуванні позитивної мотивації
на здоровий спосіб життя / Л. М. Боженко // Шильна бібліотека. - 2005. - №2.
-С. 96-100.
Бойченко, Т. Валеологія - мистецтво бути здоровим / Т. Бойченко // Здоров'я
та фізична культура (Шкільний світ). - 2005. - №2. - С. 1-4.
Єргієва Л. Формування культури псих, здоров'я особистості / Л. Єргієва //
Психолог. - 2008. - №21 (309). DOI: https://doi.org/10.1111/j.1468-0491.2008.00401.x
Метеус О.В. Комплексний супровід розвитку учнів / О.В. Метеус. - Волгоград
: «Учитель», 2007. - 122 с.
Практическая психология образования / Под. ред. И.В. Дубровиной. - М. :
Сфера, 1997.
Северина С. Успішна адаптація як умова гармонійного розвитку особистості /
С. Северина // Психолог. - 2008. - № 40 (328) жовтень.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2010 N.A. Prokopenko, O.V. Kisyel, I.B. Kiyanchuk
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.