UNITY AND INTEGRITY OF INTELLECTUALITY EMOTIONAL RELATIONS AND THE CONTENT OF EDUCATION IN DIDACTIC INTERACTION BETWEEN TEACHERS AND STUDENTS

Authors

  • Н.І. Filipenko

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.5002

Abstract

The article is devoted to intégral processes didactic interaction of teachers and pupils. The leading inner corrélation of given processesunity and integrity of intellectual and emotional relations of teacher and pupils and contents of éducation are investigated in it. Conclusions for teachers' training for didactic interaction with pupils have been drawn.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 93 / PDF downloads: 60

References

Брунер Дж. П роцес обучения: За пределами непосредственной информации /Пер. сангл. О.К.Тихомирова.-М. АПН РСФСР, 1992

Васильев И.А., Поплужный В.Л, Тихомиров O.K. Эмоции и мышление. - М.:МГУ, 1990

Краткий психологический словарь / Под общ. ред. А.В.Петровского, М.Г.Ярошенко. - М. : Политиздат, 1985

Обухова Л.Ф. Концепция Жана Пиаже: за и против. М. : МГУ, 1981

Пейперт С. Переворот в сознании: Дети, компьютеры и плодотворные идеи / Пер. с англ. - М.: Педагогика, 1989

Пиаже Ж. Избранные психологические труды / Пер. с франц,- М. : Просвещение, 1969

Рубинштейн С. Л. Проблемы общей психологии. - М ,1973

Современная дидактика: Теория и практика / Под ред. И.Я. Лернера, И.К. Журавлева, - М.: Изд.ИТП и МИО РАО, 1993

Филиппенко Н.И. Системный анализ понятия “дидактическое взаимодействие учителя и учащихся” // Формування творчої особистості в навчальному процесі: 36.наук.статей. - Кривий Ріг, 1994

Флейвелл Дж.Х. Генетическая психология Жана Пиаже. М : Просвещение, 1967

Холодная М.А. Структурная организация индивидуального интеллекта. Дис. ... д-ра психол.наук. - М., 1990.

Published

20-04-1999

How to Cite

Filipenko Н. (1999). UNITY AND INTEGRITY OF INTELLECTUALITY EMOTIONAL RELATIONS AND THE CONTENT OF EDUCATION IN DIDACTIC INTERACTION BETWEEN TEACHERS AND STUDENTS. Educational Dimension, 1, 11–21. https://doi.org/10.31812/educdim.5002

Issue

Section

Articles