EXTRACURRICULAR WORK WITH YOUTH AS A MEANS ADAPTATIONS TO TEACHING TEACHING DISCIPLINE IN PROFESSIONAL CONDITIONS TEACHING

Authors

  • M.H. Viyevska

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.5024

Keywords:

1

Abstract

The article reveals the problems of students' after-school activities and adjusting of first-grade students to the process of education in higher school. The leading role of the core chairs and the forms of after-school activities on psychology and pedagogy in the higher educational establishment of the economy have been confirmed. The schedule of tutorial work for the first-grade students are proposed.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 115 / PDF downloads: 76

References

Вієвська Муза, Красовська Лариса Соціально-психологічна адаптація першокурсників до навчання у вищій школі // Наукові записки Тернопільського державного педагогічного університету. Серія: Педагогіка. - 2000. - № 10.- С.47-51 .

Кондрашова Л.В. Внеаудиторная работа по педагогике в педагогическом институте. - Киев; Одесса: Выща школа, Головное изд-во, 1988. - 160 с.

Листопад А. А. Анализ адаптационных процессов у студентов при переходе со школьной системы обучения на

вузовскую // Формування творчої особистості в навчальному процесі: 36. наук. ст. (за підсумками роботи Міжнародної науково-практичної конференції “Формування творчої особистості в навчальному процесі” - 26-27 листопада 1998 р.). / Під ред. д. п. н., проф. В.К. Буряка, д. п. н., проф. Л.В. Кондрашової.- Кривий Ріг, 1998,- 237 с.

Ніщук Г.М. Науково - теоретичний аналіз проблеми адаптації особистості // Наукові записки Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського. Серія: Педагогіки і психологія, 2000. - №2. - С. 26-30.

Published

10-12-2000

How to Cite

Viyevska, M. (2000). EXTRACURRICULAR WORK WITH YOUTH AS A MEANS ADAPTATIONS TO TEACHING TEACHING DISCIPLINE IN PROFESSIONAL CONDITIONS TEACHING. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 2, 49–57. https://doi.org/10.31812/educdim.5024

Issue

Section

Articles