AWARENESS - A QUALITATIVE INDICATOR OF KNOWLEDGE SCHOOLCHILDREN

Authors

  • O.V. Komarova ,

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.5028

Abstract

In this article, the problem for forming and realizing knowledge for pupils is considered. The theoretical ways for decision this problem are opened thanks to the analysis of psychological and pedagogical literature.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Ительсон Л.Б. Лекции по современным проблемам психологии обучения. - Владимир, 1972. - 264 с.

Качество знаний учащихся и пути его совершенствования/Под ред. М.Н. Скаткина, В.В. Краевского. - М.: Педагогика, 1978. - 208 с.

Крутецкий В.А. Психология: Учебник для учащихся пед. училищ. - М.: Просвещение, 1980. - 352с.

Развитие творческой активности школьников / Под ред. О.М. Матюшкина. - М.: Педагогика, 1991. - 160с. :ил.

Онищук В.А. Типы, структура и методика уроков в средней школе. - К.: Рад. школа, 1976. - 184 с.

Охитина Л.Т. Психологические основы урока: В помощь учителю. - М.: Просвещение, 1977. - 96 с.

Познавательная активность в системе процессов памяти / Под ред. Н.И. Чуприковой. - М.: Педагогика, 1989. - 192 с.: ил.

Смирнов A.A. Избранные психологические труды. В 2 т. Т.2. - М.: Педагогика, 1987. - 344 с.

Фурман A.B. Проблемні ситуації у навчанні. - K.: Рад. школа, 1991. - 192 с.

Published

10-12-2000

Issue

Section

Articles

How to Cite

AWARENESS - A QUALITATIVE INDICATOR OF KNOWLEDGE SCHOOLCHILDREN. (2000). Pedagogy of Higher and Secondary Education, 2, 77-86. https://doi.org/10.31812/educdim.5028

Most read articles by the same author(s)