AWARENESS - A QUALITATIVE INDICATOR OF KNOWLEDGE SCHOOLCHILDREN
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.5028Abstract
In this article, the problem for forming and realizing knowledge for pupils is considered. The theoretical ways for decision this problem are opened thanks to the analysis of psychological and pedagogical literature.
Downloads
Metrics
References
Ительсон Л.Б. Лекции по современным проблемам психологии обучения. - Владимир, 1972. - 264 с.
Качество знаний учащихся и пути его совершенствования/Под ред. М.Н. Скаткина, В.В. Краевского. - М.: Педагогика, 1978. - 208 с.
Крутецкий В.А. Психология: Учебник для учащихся пед. училищ. - М.: Просвещение, 1980. - 352с.
Развитие творческой активности школьников / Под ред. О.М. Матюшкина. - М.: Педагогика, 1991. - 160с. :ил.
Онищук В.А. Типы, структура и методика уроков в средней школе. - К.: Рад. школа, 1976. - 184 с.
Охитина Л.Т. Психологические основы урока: В помощь учителю. - М.: Просвещение, 1977. - 96 с.
Познавательная активность в системе процессов памяти / Под ред. Н.И. Чуприковой. - М.: Педагогика, 1989. - 192 с.: ил.
Смирнов A.A. Избранные психологические труды. В 2 т. Т.2. - М.: Педагогика, 1987. - 344 с.
Фурман A.B. Проблемні ситуації у навчанні. - K.: Рад. школа, 1991. - 192 с.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2000 O.V. Komarova
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.