RESEARCH OF STUDENTS 'DEVELOPMENT LEVELS FOLKLORE AS THE FIRST BASIS OF PEOPLE'S PEDAGOGY

Authors

  • V.N. Lykov

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.5031

Abstract

In this article on the basis of the experimental work among pupils and teachers from three regions of Ukraine the levels of assimilation of folklore, the indexes, criteria, and features of the given levels are determined. It is an important condition of the increasing of the national self-identification of pupils.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 111 / PDF downloads: 73

References

Бик A.C., Ликов В.Н. Фольклорне виховання школярів / Другі Всеукр. Сухомлинські читання. В.О. Сухомлинський

і сучасна школа. - Луцьк, 1994. - с. 76-80. DOI: https://doi.org/10.1016/S0031-9406(10)61011-5

Каюков В.І. Патріотичне виховання учнів загальноосвітньої школи на героїчних традиціях українського народу / Автореф. дис. канд. пед. наук. - Кіровоград, 1996. - 24 с.

Ликов В.Н. Виховання школярів на етичних цінностях народу в спадщині В.О. Сухомлинського // Цінності освіти

і виховання: Наук. - метод, зб. / за заг. ред. О.В. Сухомлинської. - К.: АПН України. Центр інф. та докум. Ради Європи в Україні, 1997. - C. 113-116.

Ликов В.Н. Методика дослідження вихованості школярів: показники, критерії, ознаки / Виховання обов’язку у підлітків у позашкільних закладах: Дис. ... канд. пед. наук. - К.: КДУ, 1988, - C. 40-50.

Монахов H.H. Изучение эффективности воспитания: Теория и методика / Опыт экспериментального исследования. - М.: Педегогика, 1981. - 144 с.

Сухомлинський В.О. Методика виховання колективу. - Вибр.тв.: в 5-ти т. — К.: Рад. Школа, 1996. - т. 1. - C. 430.

Чорна К.I. Патріотизм - духовна цінність молодих громадян України // Цінності освіти і виховання / За ред. О.В. Сухомлинської. — K.: 1997. - C. 209-212.

Published

10-12-2000

How to Cite

Lykov, V. (2000). RESEARCH OF STUDENTS ’DEVELOPMENT LEVELS FOLKLORE AS THE FIRST BASIS OF PEOPLE’S PEDAGOGY. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 2, 112–122. https://doi.org/10.31812/educdim.5031

Issue

Section

Articles