STUDENTS' READINESS FOR CREATIVE ACTIVITY AS FACTOR OF PERSONALITY DEVELOPMENT IN THE PROCESS MUSIC EDUCATION

Authors

  • А.М. Korol

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.5047

Abstract

In clause, the contents of concept of “readiness ” to various kinds of activity and in particular to creative activity are considered (examined). The specific features of concept “readiness ” of creative activity with reference to process of musical training come to light. The structural components of readiness to creative activity of the pupils are defined(determined). The generated attributes of readiness under influence of the model, developed by us are stated.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 96 / PDF downloads: 77

References

Вайнцвайг П. Десять заповедей творческой личности. Пер. с англ. Вступ, ст. B.C. Агеева. - М.: Прогресс. 1990.-192 с.

Дьяченко М.И., Кандыбович Л.А., Пономаренко В.А. Готовность к деятельности в напряженных ситуациях. Психологический аспект. - Минск.: Университетское. 1985. - 206 с.

Кондрашова Л.В. Морально-психологічна готовність студента до вчительської діяльності. - К.: Вища школа. 1987. - 53 с.

Котик М.А. Психология и безопасность. - Таллин.: Валгус. 1981. - 363 с.

Левитов Н.Д. О психических состояниях человека. - М.: Просвещение. 1964. - 334 с.

Платонов К.К. Структура и развитие личности. - М.: Наука. 1985. - 256 с.

Фіцула М.М. Педагогіка. Навчальний посібник для студентів вищих педагогічних закладів освіти. - Тернопіль: Навчальна книга - Богдан. - 1997. - С. 106-116.

Published

14-05-2001

How to Cite

Korol А. (2001). STUDENTS’ READINESS FOR CREATIVE ACTIVITY AS FACTOR OF PERSONALITY DEVELOPMENT IN THE PROCESS MUSIC EDUCATION. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 3, 50–58. https://doi.org/10.31812/educdim.5047

Issue

Section

Articles