DIFFERENT APPROACHES TO THE DEFINITION OF THE CONTENT OF THE CONCEPT "ACTIVE COMMUNICATIVE POSITION" IN SCIENTIFIC RESEARCH

Authors

  • D.V. Shcherbyna

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.5103

Abstract

Various theoretical approaches to the definition of insight and the contents of the terms “active communicative position ” in scientific research are considered in the article. The author substantiated the necessity o f the form ation o f the pupils' active communicative position in the process o f studying.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 85 / PDF downloads: 63

References

Бобнева М. И. Нормы общения и внутренним мир личности //Проблема общения в психологии.- М.: Наука, 1981. - С. 241-264.

Гончаренко С. У. Український педагогічний словник М. : Либідь, 1997. - 374 с.

Киричук О. В. Формування в учнів активної життєвої позиції.-К.: Рад. школа, 1983. - 137 с.

Костюк Г. С. Навчально-виховний процес і психічний розвиток особистості.- К.: Рад. школа, 1986. - 609 с.

Общая психология / Под ред. В.В. Богословского. - 3-е изд., перераб. и доп.- М.: Просвещение, 1981. - 284 с.

Published

24-05-2022

How to Cite

Shcherbyna, D. (2022). DIFFERENT APPROACHES TO THE DEFINITION OF THE CONTENT OF THE CONCEPT "ACTIVE COMMUNICATIVE POSITION" IN SCIENTIFIC RESEARCH. Educational Dimension, 4, 260–266. https://doi.org/10.31812/educdim.5103

Issue

Section

Articles