DIFFERENT APPROACHES TO THE DEFINITION OF THE CONTENT OF THE CONCEPT "ACTIVE COMMUNICATIVE POSITION" IN SCIENTIFIC RESEARCH

Authors

  • D.V. Shcherbyna ,

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.5103

Abstract

Various theoretical approaches to the definition of insight and the contents of the terms “active communicative position ” in scientific research are considered in the article. The author substantiated the necessity o f the form ation o f the pupils' active communicative position in the process o f studying.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Бобнева М. И. Нормы общения и внутренним мир личности //Проблема общения в психологии.- М.: Наука, 1981. - С. 241-264.

Гончаренко С. У. Український педагогічний словник М. : Либідь, 1997. - 374 с.

Киричук О. В. Формування в учнів активної життєвої позиції.-К.: Рад. школа, 1983. - 137 с.

Костюк Г. С. Навчально-виховний процес і психічний розвиток особистості.- К.: Рад. школа, 1986. - 609 с.

Общая психология / Под ред. В.В. Богословского. - 3-е изд., перераб. и доп.- М.: Просвещение, 1981. - 284 с.

Published

24-05-2022

Issue

Section

Articles

How to Cite

DIFFERENT APPROACHES TO THE DEFINITION OF THE CONTENT OF THE CONCEPT "ACTIVE COMMUNICATIVE POSITION" IN SCIENTIFIC RESEARCH. (2022). Pedagogy of Higher and Secondary Education, 4, 260-266. https://doi.org/10.31812/educdim.5103

Most read articles by the same author(s)