DIFFERENT APPROACHES TO THE DEFINITION OF THE CONTENT OF THE CONCEPT "ACTIVE COMMUNICATIVE POSITION" IN SCIENTIFIC RESEARCH

Authors

  • D.V. Shcherbyna

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.5103

Abstract

Various theoretical approaches to the definition of insight and the contents of the terms “active communicative position ” in scientific research are considered in the article. The author substantiated the necessity o f the form ation o f the pupils' active communicative position in the process o f studying.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 105 / PDF downloads: 82

References

Бобнева М. И. Нормы общения и внутренним мир личности //Проблема общения в психологии.- М.: Наука, 1981. - С. 241-264.

Гончаренко С. У. Український педагогічний словник М. : Либідь, 1997. - 374 с.

Киричук О. В. Формування в учнів активної життєвої позиції.-К.: Рад. школа, 1983. - 137 с.

Костюк Г. С. Навчально-виховний процес і психічний розвиток особистості.- К.: Рад. школа, 1986. - 609 с.

Общая психология / Под ред. В.В. Богословского. - 3-е изд., перераб. и доп.- М.: Просвещение, 1981. - 284 с.

Published

24-05-2022

How to Cite

Shcherbyna, D. (2022). DIFFERENT APPROACHES TO THE DEFINITION OF THE CONTENT OF THE CONCEPT "ACTIVE COMMUNICATIVE POSITION" IN SCIENTIFIC RESEARCH. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 4, 260–266. https://doi.org/10.31812/educdim.5103

Issue

Section

Articles