HISTORY OF DEVELOPMENT AND CURRENT TRENDS INDIVIDUALIZATION OF TEACHING IN PEDAGOGICAL THOUGHTS OF THE PAST AND THE PRESENT

Authors

  • S.O. Melikova

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.5117

Abstract

The article deals with the history of individual approach in training and present-day state of given problem.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 85 / PDF downloads: 64

References

Коменский Я.А., Локк Д., Руссо Ж.-Ж., Песталоцци И.Т. Педагогика наследия. - М.: Педагогика, 1987. - 416 с.

Ушинский К.Д. Избранные педагогические сочинения: в 2 т. - Т.1 - М.: Педагогика, 1974. - 584 с.

Історія української літератури у 8 т. - K.: Наукова думка, 1967. - Т .2 . - 470 с.

Листопад O.A. Видатний український педагог - гуманіст Олександр Васильович Духнович // класична педагогіка і

філософія в світі сучасних завдань шкільної і вузівської словесності. Частина 1. - Одеса, 1993. - С. 95-97.

Проскура О.В. Софія Русова - талановита дочка України // Початкова школа, 1993, №3. - С. 44-46.

Сухомлинський В. Індивідуальний підхід до учні в процесі навчання // Рад.освіта. - 1950. - 23 вересня.

Выготский Л.С. Развитие высших психических функцый. - М.: Из-во АПН РСФСР, 1960. - 500 с.

Блонский П.П. Избранные психологические произведения - М.: Просвещение, 1964. - 547 с.

Кирсанов A.A. Индивидуализация учебной деятельности как педагогическая проблема. - Казань, 1982. - 224 с.

Унт И.Е. Индивидуализация и дифференциация обучения. - М.: Педагогика, 1990. - 181 с.

Юцявичене П.А. Методы модульного обучения. - Вильнюс: Минвуз Мин. ССР, 1989. - 55 с.

Пидкасистый П.И. О некоторых особенностях учебного процесса в вузе // Советская педагогика. - 1986. - №7. - С. 38-41.

Гусак Л.М. Підготовка учителя: технологічні аспекта. - Луцьск, 1999. - 276 с.

Published

26-12-2002

How to Cite

Melikova, S. (2002). HISTORY OF DEVELOPMENT AND CURRENT TRENDS INDIVIDUALIZATION OF TEACHING IN PEDAGOGICAL THOUGHTS OF THE PAST AND THE PRESENT. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 4, 348–357. https://doi.org/10.31812/educdim.5117

Issue

Section

Articles