HISTORY OF DEVELOPMENT AND CURRENT TRENDS INDIVIDUALIZATION OF TEACHING IN PEDAGOGICAL THOUGHTS OF THE PAST AND THE PRESENT

Authors

  • S.O. Melikova

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.5117

Abstract

The article deals with the history of individual approach in training and present-day state of given problem.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 67 / PDF downloads: 34

References

Коменский Я.А., Локк Д., Руссо Ж.-Ж., Песталоцци И.Т. Педагогика наследия. - М.: Педагогика, 1987. - 416 с.

Ушинский К.Д. Избранные педагогические сочинения: в 2 т. - Т.1 - М.: Педагогика, 1974. - 584 с.

Історія української літератури у 8 т. - K.: Наукова думка, 1967. - Т .2 . - 470 с.

Листопад O.A. Видатний український педагог - гуманіст Олександр Васильович Духнович // класична педагогіка і

філософія в світі сучасних завдань шкільної і вузівської словесності. Частина 1. - Одеса, 1993. - С. 95-97.

Проскура О.В. Софія Русова - талановита дочка України // Початкова школа, 1993, №3. - С. 44-46.

Сухомлинський В. Індивідуальний підхід до учні в процесі навчання // Рад.освіта. - 1950. - 23 вересня.

Выготский Л.С. Развитие высших психических функцый. - М.: Из-во АПН РСФСР, 1960. - 500 с.

Блонский П.П. Избранные психологические произведения - М.: Просвещение, 1964. - 547 с.

Кирсанов A.A. Индивидуализация учебной деятельности как педагогическая проблема. - Казань, 1982. - 224 с.

Унт И.Е. Индивидуализация и дифференциация обучения. - М.: Педагогика, 1990. - 181 с.

Юцявичене П.А. Методы модульного обучения. - Вильнюс: Минвуз Мин. ССР, 1989. - 55 с.

Пидкасистый П.И. О некоторых особенностях учебного процесса в вузе // Советская педагогика. - 1986. - №7. - С. 38-41.

Гусак Л.М. Підготовка учителя: технологічні аспекта. - Луцьск, 1999. - 276 с.

Published

26-12-2002

How to Cite

Melikova, S. (2002). HISTORY OF DEVELOPMENT AND CURRENT TRENDS INDIVIDUALIZATION OF TEACHING IN PEDAGOGICAL THOUGHTS OF THE PAST AND THE PRESENT. Educational Dimension, 4, 348–357. https://doi.org/10.31812/educdim.5117

Issue

Section

Articles