FORMATION OF COGNITIVE MOTIVATION FOR SENIOR STUDENTS BY STIMULATION METHODS IN FOREIGN LANGUAGE LESSONS

Authors

  • V.O. Drogaitseva

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.5122

Abstract

The article deals with the principal ways of formation of senior pupils' cognitive motivation by means of methods of stimulation. The methods of stimulation, the use of which while teaching foreign languages positively influences the process of formation of cognitive motivation among senior pupils have been determined.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 69 / PDF downloads: 42

References

Національна доктрина розвитку України у XXI столітті // Освіта України. - 2001. - №29. - С. 4-6.

Абульханова-Славская К.А. Деятельность и психология личности. - М.: Наука. 1980.

Ананьев Б.Г. Избранные психологические труды. В 2-х т. - М.: Педагогика. 1980.

Божович Л.И. Психологический анализ формирования и строения гармонической личности // Психология формирования и развития личности. - М., - 1981. - С. 78-97.

Вишпінська Т.М. Індивідуально-диференційований підхід до навчання іноземної мови учнів старшої школи // Педагогіка і психологія. - 2001. - №2. - С. 23-30.

Леонтьев А.Н. Деятельность. Сознание. Личность. - М.: Политиздат, 1975. - 304 с.

Морозова Н.Г. Формирование познавательных интересов у ребенка в семье. - М.: Изд-во АПН РСФСР, 1961.

Мясиїцев В.Н. Проблема психологии в свете взглядов на отношения человека // Ученые записки ЛГУ, №203, 1955, вып. 8. - С . 8-32.

Пассов Е.И. Коммуникативное иноязычное образование. - Липецк: Липецк. Гос. педаг. ин-т, 1998. - 159 с.

Рубинштейн Л.С. Проблемы общей психологии. - М.: Педагогика, 1973. - 432 с.

Середюк Л.А. Форми особистісного самовираження сучасних старшокласників // Педагогіка і психологія. - 2001. - №1. - С. 67-72.

Щукина Г.И. Проблема познавательного интереса в педагогике. - М.: “Педагогика”, 1971. - 352 с.

Published

26-12-2002

How to Cite

Drogaitseva, V. (2002). FORMATION OF COGNITIVE MOTIVATION FOR SENIOR STUDENTS BY STIMULATION METHODS IN FOREIGN LANGUAGE LESSONS. Educational Dimension, 4, 371–378. https://doi.org/10.31812/educdim.5122

Issue

Section

Articles