DIFFERENT APPROACHES IN DEFINING THE ESSENCE AND CONTENT OF THE CONCEPT "NATIONAL SELF-CONSCIOUSNESS OF FUTURE TEACHERS"

Authors

  • O.V. Popruga

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.5131

Keywords:

1

Abstract

The article deals with the problem o f formation o f national self-consciousness of a future teacher. The essence of the notion “national self-consciousness of a future teacher” and its structure have been revealedThe determinants of
formation o f national self-consciousness o f a future teacher have been ascertained.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 108 / PDF downloads: 71

References

Баронин A.C. Этнопсихология: Учеб. пособие. - К.'.МАУП, 2000 -116 с.

Гнутель Я.Б. Ази виховання: світоглядні поняття. Посібник для педагогів, учнів та батьків. - Тернопіль: Астон, 2000. - 204 с.

Етнонаціоначьний розвиток України. Терміни. Визначення. Персоналії / АПН України, Інститут держави і права та інші. - К -1993. - 807 с.

Мартинюк 1. Національне виховання як основа розвитку активної особистості // Урок української. - 2001. - №7.- С. 29-33

Медвідь Ф.М Національна самосвідомість: деякі питання становлення // Нац. психологія: Тез. докл. - Дніпропетровськ, 1992

М ’ясоїд ПА. Загальна психологія: Навч. посібник К: Віща іик., 1998. - 479 с.

Уишнський КД. Рідне слово / / Вибр. лед. твори. - K., 1983. - Т.1.

Чорнобай В. С Формування національної самосвідомості молодших підлітків засобами музично-пісенної творчості в умовах взаємодії школи та клубних закладів: Автореф. дис. канд. пед. неук. - K., 1993. - 21 с.

Шпет Г Введение в этническую психологию. - СПб., 1996.

Published

24-05-2022

How to Cite

Popruga, O. (2022). DIFFERENT APPROACHES IN DEFINING THE ESSENCE AND CONTENT OF THE CONCEPT "NATIONAL SELF-CONSCIOUSNESS OF FUTURE TEACHERS". Pedagogy of Higher and Secondary Education, 5, 19–25. https://doi.org/10.31812/educdim.5131

Issue

Section

Articles