THE ROLE OF ACTIVE TEACHING METHODS IN LANGUAGE PREPARATIONS FOR FUTURE TEACHERS

Authors

  • N.I. Bilokonna

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.5136

Abstract

The article is devoted to the problem o f using active methods of teaching in Higher Institutions which ensure better results of language training of future teachers. Special attention is payed on such active methods as business game,
discussion.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 185 / PDF downloads: 64

References

Вашуленко М. С. Формування мовної особистості вчителя початкових класів //Педагогічна газета. -2001. - N2 7 (85) липень.

Гончаренко С. У. Український педагогічний словник. - К : Либідь, 1997.

Кондрашова Л.В. Процесс обучения в высшей школе. - Кривой Рог, 2001.

Подласый И.П. Педагогика начальной школы. - М.: Владос, 2000.

Савченко О.Я. Дидактика початкової школи. - К.: Абрис, 1997.

Published

26-06-2003

How to Cite

Bilokonna, N. (2003). THE ROLE OF ACTIVE TEACHING METHODS IN LANGUAGE PREPARATIONS FOR FUTURE TEACHERS. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 5, 50–53. https://doi.org/10.31812/educdim.5136

Issue

Section

Articles

Most read articles by the same author(s)

1 2 > >>