SOME ASPECTS OF THE APPLICATION OF LEARNING TOOLS IN TECHNICAL UNIVERSITY
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.5145Abstract
In article some aspects of a role and a place of means o f training are considered in the them o f their complex use at the high technical school. The terminological review and comparative classification of means o f training and their offered classification by ergonomic and technical properties. Results of expert interrogation which finds out priorities in a choice of means training at diffèrent stages of lesson are given.
Downloads
Metrics
References
Денисов Л,Е, Казанский В. М. Дидактические принципы применения
средств обучения. - К.: Вища школа. Изд-во при Киев, ун-те, 1982. - 52 с.
Кендалл М. Г. Ранговая корреляция. - М.: Наука, 1975. - 273 с.
Методология теоретике-экспериментального прогнозирования развития учебно-материальной базы общеобразовательной школы. - НИИ СбиУКАПН СССР, 1990. - 153 с.
Орлов В. И. Средства обучения / / Специалист, #3, 2002. - 23-26 с.
Попов В.Н., Гвоздев Ю.В., Ковалев А. И. и др. Методические рекомендации по определению потребности в технических устройствах обучения и их классификации. К., 1979. - 50 с.
Сему шина Л.Г., Ярошенко Н.Г. Содержание и методы обучения в средних специальных учебных заведениях: Учеб.-метод, пособие. - М.: Высш. шк., 1990. - 192 с.: ил.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2003 N.V. Zhilyaeva
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.