IMPROVING THE QUALITY OF STUDENT EDUCATION BY MEANS EDUCATIONAL DIALOGUE

Authors

  • H.M. Klyatska

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.5153

Abstract

The article deals with the possibilities of a teaching dialogue in improving the results of training-cognitive activity, the reasons of appearing teachers' difficulties of moving from monologue to dialogue are defined.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 86 / PDF downloads: 41

References

Абасов 3. Диалог в учебном процессе / / Народное образование.- 1993. -№9-10.- С. 43-45

Виноградов Р. И., Фадеева И. П. Диалогическое обучение и развитие мышления / / Вестник высшей школы.-1988.- №12. — С.33-36

Казанская В. Обучающий диалог / / Вестник высшей школы.-1990.- №4. - С.29-33

Кондрашова Л.В. Виды обучения / / Педагогика в вопросах и ответах: Учебное пособие / Кондрашова Л. В., Пермяков А.А., Зеленкова Н.И., Лавреиіина А.Ю. — Кривой Рог: СП «Мира», 2002. — С. 162-172

Курганов С.Ю. Психологические проблемы учебного диалога // Вопросы психологии. — 1988.- №2. — С. 87-96

Курганов С. Ребенок и взрослый в учебном диалоге [на уроке] // Народное образование. — 1989. - №2. — С. 183-184

Мухина Т.К. Диалог как форма оптимизации педагогического процесса // Советская педагогика. — 1989.- №10. — С. 74- 77

Published

26-06-2003

How to Cite

Klyatska, H. (2003). IMPROVING THE QUALITY OF STUDENT EDUCATION BY MEANS EDUCATIONAL DIALOGUE. Educational Dimension, 5, 146–153. https://doi.org/10.31812/educdim.5153

Issue

Section

Articles