BIOLOGICAL SCIENCE AND SUBJECT: RELATIONSHIPS PROBLEMS
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.5157Abstract
The article is devoted to problem o f reflection a basic science in school subject. Characteristics o f biological science and school knowledge and cognition are distinguished. The ties between them are established. The question about there dynamic is considered fo r biological courses in 7-9 forms.
Downloads
Metrics
References
Заренков Н А. Теоретическая биология.- М.: Изд-во Московского: ун-та+~-- 1988. - 216 с.
Кузькин В.Г. Методологические принципы познания в биологии // Философия в современном мире. Философия и теория эволюции. - М.: Науки. - 1974. - С. 39-55.
Лисеев И.К. Принцип системности и синтез знания в биологии // Философские проблемы биологии. - М . : Наука. - 1973. - С. 220-225.
Мамзин А.С. О методологическом значении системно-структурного подхода для биологии // Философские проблемы биологии.- М. : Наука - 1973. - С. 214-219.
Судьина Е.Г. Вероятность в биологии.- К.: Наукова думка. - 1985. - 96 с.
Фролов И.Т. Жизнь и познание: О диалектике в современной биологии.- М.: Мысль, 1981. - 268 с.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2003 O.V. Komarova
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.