WALDORF PEDAGOGY AS PERSONAL ORIENTED PEDAGOGICAL TECHNOLOGY

Authors

  • T.F. Kalinichenko

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.5176

Abstract

This article reveals peculiarities of introduction of Waldorf pedagogy? into the system of work of modern Ukrainian traditional school. The author considers this pedagogic technology> as a variant of personally oriented approach to organization of up-bringing of youth.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 74 / PDF downloads: 31

References

Калгрен Ф. Воспитание к свободе. - М.: Московский центр вальдорфской педагогики, 1993. - 272 с.

Краних Э. Свободные вальдорфские школы. - М.: Парсифаль, 1993. - 40 с.

Ионова Е. Вальдорфская педагогика: теоретические и методологические аспекты. — X.: Бизнесе-Информ, 1997 - 300 с.

Пинский А. Предиаювие к русскому изданию книги Ф.Калгрена «Воспитание к свободе». - М.: Московский центр

вальдорфской педагогики, 1993. - 272 с.

Штайнер Р. Духовное обновление педагогики. - М.: Парсифаль, 1995. - 256 с.

Штокмайер Э. Материалы к учебным программам валъдорфских школ. - М.: Парсифаль, 195. - 416 с.

Published

26-06-2003

How to Cite

Kalinichenko, T. (2003). WALDORF PEDAGOGY AS PERSONAL ORIENTED PEDAGOGICAL TECHNOLOGY. Educational Dimension, 5, 257–261. https://doi.org/10.31812/educdim.5176

Issue

Section

Articles