WALDORF PEDAGOGY AS PERSONAL ORIENTED PEDAGOGICAL TECHNOLOGY
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.5176Abstract
This article reveals peculiarities of introduction of Waldorf pedagogy? into the system of work of modern Ukrainian traditional school. The author considers this pedagogic technology> as a variant of personally oriented approach to organization of up-bringing of youth.
Downloads
Metrics
References
Калгрен Ф. Воспитание к свободе. - М.: Московский центр вальдорфской педагогики, 1993. - 272 с.
Краних Э. Свободные вальдорфские школы. - М.: Парсифаль, 1993. - 40 с.
Ионова Е. Вальдорфская педагогика: теоретические и методологические аспекты. — X.: Бизнесе-Информ, 1997 - 300 с.
Пинский А. Предиаювие к русскому изданию книги Ф.Калгрена «Воспитание к свободе». - М.: Московский центр
вальдорфской педагогики, 1993. - 272 с.
Штайнер Р. Духовное обновление педагогики. - М.: Парсифаль, 1995. - 256 с.
Штокмайер Э. Материалы к учебным программам валъдорфских школ. - М.: Парсифаль, 195. - 416 с.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2003 T.F. Kalinichenko
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.