COMMUNICATIVE-INDIVIDUALIZED APPROACH TO THE LESSON OF THE RUSSIAN LANGUAGE: TO THE QUESTION OF TEACHING RUSSIAN AS A FOREIGN

Authors

  • O.B. Kanevskaya

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.5178

Abstract

Communicative individual approach to the lesson of Russian: The problem of teaching Russian as a foreign language. Modern development oflinguodidactics is characterized by the intensive introduction of the concept of communicative and student-oriented teaching. The articles deal with the problems of the development of students ’ communicative competence, with the strategy of teaching Russian as a foreign language, with the structure of the lesson of Russian taking into account the communicative and student-oriented approach.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 71 / PDF downloads: 44

References

L Вохмина JUL Единицы обучения при коммуникативном подходе. // Русский язык за рубежом. — 1988. - №6. — С. 47-53.

Гарза Т., Лекич М. Д. Лучше раз увидеть..? (Видео в обучении иностранным языкам). //Русский язык за рубежом. ~ 1990. - № 3. - С. 71-76.

Костомаров В. Г., Митрофанова О.Д. Методическое руководство для преподавателей русского языка иностранцам. - М.: Русский языку 1978.

Костомаров В.Г., Митрофанова О.Д. Пути развития методики. // Русский язык за рубежом. — 1986. - № 3. — С. 54-60.

Лаптева O.A. Идеи коммуникативной лингвистики в коммуникативной методике. // Русский языу за рубежом. - 1990. - №2. - С. 66-71.

Программа «Русский язык». 5-9 классы. / П од ред. И.Гудзик. - Киев: Школьный мир, 2001.

Русский язык. Учебник для иностранных учащихся средних специальных заведений. Книга для преподавателя /Володина Г.И., Найфельд М.H., Лариохина Н.М., Бахтина Л.Н. — М.: Русский язык, 1985.

Щерба Л.В. Языковая система и речевая деятельность. — Л.: Наука, 1974.

Published

26-06-2003

How to Cite

Kanevskaya, O. (2003). COMMUNICATIVE-INDIVIDUALIZED APPROACH TO THE LESSON OF THE RUSSIAN LANGUAGE: TO THE QUESTION OF TEACHING RUSSIAN AS A FOREIGN. Educational Dimension, 5, 265–272. https://doi.org/10.31812/educdim.5178

Issue

Section

Articles