IMAGINARY THINKING AND ITS PLACE IN LEARNING
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.5180Abstract
The development of imaginative way of thinking in educational process is an essential to-days demand because the future labor activity of school — leaves in the up-to-date conditions of production computerization demands operations connected not with the real objects themselves, but with their simulators, such as three-dimension models, control-boards, etc.
Downloads
Metrics
References
Возрастные и индивидуальные особенности образного мышления учащихся /П од ред. И. С.Якиманской; Научно-исследовательский институт общей и педагогической психологии Академии пед. наук СССР. - М.: Педагогика, 1989. - 224 с.
Демиденко В.К. у Цырульник Р. И Формирование приемов умственной деятельности при помощи конспектов и наглядныхсхем. //Вопросы психологии. — 1974. - № 5. — С. 88-97.
Ительсон Л.Б. Лекции по общей психологии. Ч. II. — Владимир, 1972. — 595 с.
Б.И.Коротяев. Учение — процесс творческий: Кн. Дляучителя: Из опыта работы. — М.: Просвещение, 1989. — 158 с.
Освітні технології: Навч.-метод, посібник /О .М. Пехота, А.З. Кітенко, О.М. Любарська та ін.; за заг. ред. О.М. Пєхоти. — К.: А.С.К., 2002. ~ 255 с. - С. 34
Якиманская И. С. Образное мышление и его место в обучении // Советская педагогика, 1968. - № 12. — С. 62-71.
Якиманская И. С. Основные направления исследований образного мышления // Вопросы психологии. - № 5. — 1985. — С. 5-16.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2003 N.H. Nedodatko, L.V. Hryhorenko, N.I. Zelenkova
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.