PEDAGOGICAL ORIENTATION OF PERSONALITY AS A BASIS FORMATION OF PEDAGOGICAL CULTURE OF THE FUTURE TEACHER

Authors

  • T.D. Sydorenko ,

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.5181

Abstract

In the article, the pedagogical trend comes out as the subject of exploration by many investigators. The author argues the necessity of scientific basis and organized the plan with the purpose of exposing and training the student's pedagogical trends as the foundation of forming future teachers' pedagogical traditions.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Асеев В. Г. Мотивация и формирование личности. - М.: Мысль, 1976. - 158 с.

Божович Л. Й. Проблемы формирования личности // Избр. псих. тр. - М.: иИнститут практической психологии”, Воронеж: НПО ‘‘Модэк ”, 1995.- 349 с.

Голубова В. II. Психологические основы формирования профессионально-педагогической направленности студенческого коллектива: Автореф. дис... канд. пед. наук. - М ., 1979. - 21 с.

Зязюн И. А. Профессиональное развитие личности в контексте культурных ценностей // Проблемы постсекундарного профессионального образования. - К : Вища школа, 1998. - 236 с.

Кан-Калик В. А. Учителю о педагогическом общении. - М.: Просвещение, 1987. -190 с.

Рубинштейн С Л! Основы общей психологии. - C-Пб: Питер, 1999. - 720 с.

Ушинський К. Д. Проект учительської семінарії // Вибр. пед. те.: У 2-х т. - K : Ряд. шк., 1983. - Т.2. - С. 31-56.

Черных А. П Воспитание социально активной личности: История, теория, практика // Межвуз. ст. научн. тр. - Рязан. пед. ин- т им. С. А. Есенина, 1990. - 224 с.

Koskeniviemi Matti. The development of young Elementary school. - Helsinki: Teacher Helsinki, 1965. - 42 p.

Langveld M.L. The Psychology of Teachers and the Teaching Profession State University of Utrecht. - The Year Boor of Education, 1963.

Published

26-06-2003

Issue

Section

Articles

How to Cite

PEDAGOGICAL ORIENTATION OF PERSONALITY AS A BASIS FORMATION OF PEDAGOGICAL CULTURE OF THE FUTURE TEACHER. (2003). Pedagogy of Higher and Secondary Education, 5, 282-287. https://doi.org/10.31812/educdim.5181

Most read articles by the same author(s)