PRACTICAL-ORIENTED PHILOSOPHY METHODOLOGIES OF PEDAGOGICAL ACTION

Authors

  • L Zyazyun

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.5413

Abstract

Personality, possibilities of its development, its freedom and inequity are the subject of spiritual, intellectual, moral and esthetic search of home philosophers educationalist and psychologists. The article is devoted to the study of laws of personality development, to its perfectioning taking into account the conceptual philosophical approach to the problem.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 101 / PDF downloads: 68

References

Библер B.C. От наукоучения - к логике культуры. - М.: 1991.-258с.

Державна програма „Вчитель”. - К., 1998.

Подмазін С.І. Особистісно орієнтована освіта: соціально-філософське дослідження. - Запоріжжя: Просвіта, 2000.

Титаренко Т.М. Життєвий світ особистості у межах і за межами буденності. - К.: Либідь, 2003. - 375 с.

Философия образования: состояние, проблемы, и перспективы (материалы заочного круглого стола) // Вопросы философии, 1995. - № 11. - С. 15.

Философия образования для XXI века. -М., 1991.

Шиллер Ф. Письма об эстетическом воспитании. М., 1935.

Published

05-09-2004

How to Cite

Zyazyun, L. (2004). PRACTICAL-ORIENTED PHILOSOPHY METHODOLOGIES OF PEDAGOGICAL ACTION. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 8, 3–12. https://doi.org/10.31812/educdim.5413

Issue

Section

Personality-oriented education: approaches, concepts, technologies