PRACTICAL-ORIENTED PHILOSOPHY METHODOLOGIES OF PEDAGOGICAL ACTION
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.5413Abstract
Personality, possibilities of its development, its freedom and inequity are the subject of spiritual, intellectual, moral and esthetic search of home philosophers educationalist and psychologists. The article is devoted to the study of laws of personality development, to its perfectioning taking into account the conceptual philosophical approach to the problem.
Downloads
Metrics
References
Библер B.C. От наукоучения - к логике культуры. - М.: 1991.-258с.
Державна програма „Вчитель”. - К., 1998.
Подмазін С.І. Особистісно орієнтована освіта: соціально-філософське дослідження. - Запоріжжя: Просвіта, 2000.
Титаренко Т.М. Життєвий світ особистості у межах і за межами буденності. - К.: Либідь, 2003. - 375 с.
Философия образования: состояние, проблемы, и перспективы (материалы заочного круглого стола) // Вопросы философии, 1995. - № 11. - С. 15.
Философия образования для XXI века. -М., 1991.
Шиллер Ф. Письма об эстетическом воспитании. М., 1935.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2004 L Zyazyun
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.