KNOWLEDGE AND LAWS OF EDUCATIONAL DEVELOPMENT REGULARITIES AS THE MAIN SUBJECT RESEARCH OF PEDAGOGY

Authors

  • O.O. Lyubar ,

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.5420

Abstract

The article deals with the attempts of the author to сlassify the laws and regulations of the development of the
national educational and upbringing systems of the Ukrainian фтвneighbouring peoples who for a long time lived under the сonditions of absence of state.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Философский словарь / Под ред. И.Т.Фролова. - Политиздат, 1981.

Слепухов Микола. Закони, закономірності, принципи та правила в педагогіці // Рідна школа. - 2002.

Національна доктрина розвитку освіти України // Освіта України. — 2002. — №33. - 23 квітня.

Любар О.О., Стельмахович М.Г., Федоренко Д.Т. Історія української школи і педагогіки: Навчальний посібник / За редакцією О.О.Любара. - К.: Т-во „Знання”, 2003.

S. Очерки истории школы и педагогической мысли народов СССР. Конец XIX - начало XX в. / Под ред. С.Д. Днепрова. - М.: Педагогика, 1991.

Published

05-09-2004

Issue

Section

Personality-oriented education: approaches, concepts, technologies

How to Cite

KNOWLEDGE AND LAWS OF EDUCATIONAL DEVELOPMENT REGULARITIES AS THE MAIN SUBJECT RESEARCH OF PEDAGOGY. (2004). Pedagogy of Higher and Secondary Education, 8, 49-53. https://doi.org/10.31812/educdim.5420