METHODOLOGICAL PROBLEMS OF MANAGEMENT QUALITY OF EDUCATION

Authors

  • V.I. Zvonnikiv

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.5438

Abstract

The article investigates methodological problems of qualitative characteristics of educational reforms and the ways of their possible solution.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 62 / PDF downloads: 35

References

Звонников В.И. Тестовые средства для оценки качества учебных достижений на различных уровнях управления качеством образования.

Звонников В.И. «О некоторых подходах к оценке качества подготовленности выпускников школ». В сб. «Развитие тестовых технологий в России» Сб. тезисов и докладов Всероссийской научно-практической методической конференции». М., ЦТ

Минообразования России, 2002.

Челышкова М. Б. Теория и практика конструирования педагогических тестов. - М.: Логос, 2002 .

Hambleton, R. К., Swaminathan, Н, Rogers H.J. Fundamentals of Item Response Theory. N-Y.: SAGE Publications, 1991.

Lord, F. M. Applications of item response theory to practical testing problems.- Hillsdale, N. J. : Lawrence Erlbaum, 1980.

Published

05-09-2004

How to Cite

Zvonnikiv, V. (2004). METHODOLOGICAL PROBLEMS OF MANAGEMENT QUALITY OF EDUCATION. Educational Dimension, 8, 112–117. https://doi.org/10.31812/educdim.5438

Issue

Section

Personality-oriented education: approaches, concepts, technologies