METHODOLOGICAL PROBLEMS OF MANAGEMENT QUALITY OF EDUCATION

Authors

  • V.I. Zvonnikiv

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.5438

Abstract

The article investigates methodological problems of qualitative characteristics of educational reforms and the ways of their possible solution.

Downloads

Metrics

PDF views
64
Abstract views: 81 / PDF downloads: 64

References

Звонников В.И. Тестовые средства для оценки качества учебных достижений на различных уровнях управления качеством образования.

Звонников В.И. «О некоторых подходах к оценке качества подготовленности выпускников школ». В сб. «Развитие тестовых технологий в России» Сб. тезисов и докладов Всероссийской научно-практической методической конференции». М., ЦТ

Минообразования России, 2002.

Челышкова М. Б. Теория и практика конструирования педагогических тестов. - М.: Логос, 2002 .

Hambleton, R. К., Swaminathan, Н, Rogers H.J. Fundamentals of Item Response Theory. N-Y.: SAGE Publications, 1991.

Lord, F. M. Applications of item response theory to practical testing problems.- Hillsdale, N. J. : Lawrence Erlbaum, 1980.

Published

05-09-2004

How to Cite

Zvonnikiv, V. (2004). METHODOLOGICAL PROBLEMS OF MANAGEMENT QUALITY OF EDUCATION. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 8, 112–117. https://doi.org/10.31812/educdim.5438

Issue

Section

Personality-oriented education: approaches, concepts, technologies