CURRENT STATE OF THE PROBLEM OF FORMATION CULTURES OF COMMUNICATION OF THE FUTURE TEACHERS BY DIALOGICAL MEANS LEARNING SITUATIONS

Authors

  • O.V. Lysevych

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.5446

Abstract

The article deals with the various problems and aspects of communicational culture formation in dialogue training studying situation of professional orientation.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 73 / PDF downloads: 42

References

Баженова Л. Професійне самовдосконалення педагога // Психолог.- 2002.- №16.- С. 13-15.

Батищев Г.С. За воспитание, но другодоминантное // Вестник высшей школы.- 1989.- №11.- С. 35-38.

Болюбаш Я. Державна програма “Вчитель” - поступ назустріч учителю: Освіта XXI ст // Рідна школа. - 2002.- №12.- С. 3-6.

Бурман Л. Формування діалогічних умінь студентів через залучення їх до активного навчального діалогу // Педагогіка вищої та середньої школи: 36. наук, праць.- Вип.4.- Кривий Ріг, 2002.- С. 103-110.

Гаврилюк 3. Гуманістичні засади процесу формування комунікативної культури майбутніх вчителів // Педагогіка вищої та середньої школи- Вип.З.- Кривий Ріг, 2001.- С. 30-36.

Глузман А. Да зравствует университет: Особенности современного высшего образования за рубежом // Гуманітарні науки.- 2003.- №12.- С. 54-60.

Державна програма “Вчитель” // Освіта України.- 2002. - 2 квітня. - С. 1-8.

Леонтьев О.О. Педагогическое общение.- М.: Знание, 1979.

Щербак О. Педагог професійної школи: пошук сучасних підходів // Освіта.- 2003,- 24-31 грудня. - С.З.

Корсак К., Поживілова О. Оцінювання якості роботи вищої школи: світової тенденції і національні традиції // Науковий світ.- 2002.- №12. - С. 8-9.

Кузь В.Г. Учитель, школа - пріоритети XXI ст.// Педагогіка і психологія.- 2002. - №1-2.- С. 11-19.

Процес обучения в высшей школе: Учебное пособие / Л.В. Кондрашова.- Кривой Рог: ИВИ, 2000.

Published

05-09-2004

How to Cite

Lysevych, O. (2004). CURRENT STATE OF THE PROBLEM OF FORMATION CULTURES OF COMMUNICATION OF THE FUTURE TEACHERS BY DIALOGICAL MEANS LEARNING SITUATIONS. Educational Dimension, 8, 155–160. https://doi.org/10.31812/educdim.5446

Issue

Section

Training of future teachers in the system of personality-oriented learning