SUBSTANTIATION OF SYSTEM COMPONENTS MORAL EDUCATION OF THE FUTURE BORDER OFFICERS

Authors

  • І.О. Gryaznov

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.5464

Abstract

In the article, the author discredits the purposes, components, objects, content of moral bringing up of future officers.

Downloads

Metrics

PDF views
224
Abstract views: 135 / PDF downloads: 224

References

Ильина Т.А. Структурно-системный подход к исследованию педагогических явлений // Результаты новых исследований в педагогике. - М., 1977. - С. 3-18.

Конаржевський Ю.А. Педагогический анализ учебно-воспитательного процесса и управления школой. - М.: Педагогика, 1986. - 143 с.

Корольов О.П. Система етичного виховання працівників Державної митної служби України // Збірник наукових праць № 25. Частина II. - Хмельницький: Видавництво НАДПСУ, 2003. - 361 с.

ІІикельная B.C. Теоретические основы управления.: Методическое пособие. - М.: Высшая школа.- 175 с.

Практична педагогіка виховання. Посібник з теорії та методики виховання / За редакцією Красовицького М.Ю. - Київ - Івано-Франківськ: Плай, 2000. - 218 с.

Райко В.В. Формування потреби в професійній самореалізації особистості курсантів-прикордонників. Автореф. дис... канд.. пед. наук: 13.00.04.- Хмельницький: НАДПС України, 2003. - 18 с.

Published

05-09-2004

How to Cite

Gryaznov І. (2004). SUBSTANTIATION OF SYSTEM COMPONENTS MORAL EDUCATION OF THE FUTURE BORDER OFFICERS. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 8, 257–263. https://doi.org/10.31812/educdim.5464

Issue

Section

Training of future teachers in the system of personality-oriented learning