QUESTIONS OF PERFORMANCE ANALYSIS IN FORMATION OF CREATIVE PERSONALITY IN LESSONS MUSIC IN SCHOOL
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.5467Abstract
In the article are considered problems of tasking the approach in conditions of realization of strategy individually focused training. The given approach promotes the formation of such qualities of the person, as possession of original receptions of interpretation of a piece of music, reflections, and receptions of universal thinking.
Downloads
Metrics
References
Бех І.Д. Гуманістична педагогіка як нова інноваційна парадигма // Науковий вісник Миколаївського державного педуніверситету. Педагогічні науки. Збірник наукових праць. - Миколаїв, 2001. - Вип. 4. - С . 22-28.
Бех І. Особистісно-орієнтоване виховання: шляхи реалізації. Закінчення // Рідна школа. - 2000. ~ № 10. - С.10-14.
Бех І. Образ “Я” як мета формування і розвитку особистості // Педагогіка і психологія. - 1998. - № 2 - С. 30-40.
Ражников В.Г. Динамика художественного сознания в музикальном обучении: Дис. д-ра психол. наук: Форма научного доклада. - М., 1993. - 70 с.
Ражников В.Г. Диалог о музикальной педагогике. - М.; Цапи, 1994. - 139 с.
Рейзенкинд Т.И. Взаимодействие искусств в подготовке педагогических кадров к художественнопросветительской деятельности: Автореф. доктора пед. наук. - М., 1998. - 51 с.
Рейзенкінд Т. Взаємодія мистецтв як фактор підготовки педагогів до художньо-просвітницької діяльності // Рідна школа. - 1999. - №12. - С. 48-49.
Сова М. Онтологічна рефлексія в процесі пізнання художньої культури // Рідна школа. - 2003. - №4. - С.13-14.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2004 H.M. Martyanova
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.