HUMANITARIZATION OF HIGHER TECHNICAL EDUCATION: PSYCHOLOGICAL AND PEDAGOGICAL ASPECT

Authors

  • А.А. Slobodyanyuk
  • V.M. Лyс

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.5509

Abstract

The article deals with the organization of studying psychological and pedagogical subjects for students of technical universities.

Downloads

Metrics

PDF views
75
Abstract views: 111 / PDF downloads: 75

References

Национальная доктрина развития образования в XXI веке. - К., 2001.- С . 16-17.

Вища освіта України і Болонський процесс // Навчальна програма. - Київ - Тернопіль: Вид-во ТДПУ ім. В. Гнатюка, 2004. - 18с.

Высшее техническое образование (педагогический, дидактический и социально-психологический аспекты). Козлакова Г.А., Маригодов В.К., Слободянюк А.А.: Монография. - Севастополь: Изд-во СевГТУ, 2001. - 268 с.: ил.

Published

24-05-2022

How to Cite

Slobodyanyuk А., & Лyс V. (2022). HUMANITARIZATION OF HIGHER TECHNICAL EDUCATION: PSYCHOLOGICAL AND PEDAGOGICAL ASPECT. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 11, 14–18. https://doi.org/10.31812/educdim.5509

Issue

Section

Problems of modernization of education in the practice of higher education