FORMING THE READYNESS OF FUTURE TEACHERS TO THE PROFESSIONAL EDUCATION OF SENIOR STUDENTS

Authors

  • S.V. Mantulenko

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.5512

Abstract

The article deals with the conception of readiness for different kinds of activities and professional oriented training. The conditions which will have a positive influence on forming of prospective teacher readiness for professional oriented training of senior pupils are submitted for consideration.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 78 / PDF downloads: 54

References

Біляк Б. Профільне навчання в загальноосвітніх закладах // Директор школи, ліцею, гімназії - 2003. - №4. - С. 44-47.

Дьяченко М.И., Кандибович Л.О., Пономаренко В.Л. Г отовность деятельности в напряженных ситуациях. Психологический аспект - Минск: Университетское, 1985. -

с.

Концепція профільного навчання в старшій школі // Освіта України. - 2003, - №8. - С. 4-5.

Котик М.А. Психология и безопасность. - Таллин: Вал гус, 1981.-363 с.

Кондрашова Л.В. Морально-психологічна готовність студента до вчительскої діяльності.- К.: Вища школа, 1987. - 53 с.

Платонов К.К. Структура и развитие личности. - М.: Наука, 1985.-256 с.

Сластьонін В.А. Формирование личности учителя советской школы в процессе профессиональной подготовки. - М.: Просвещение, 1973. - 160 с.

Цимбалюк І.М. Підвищення професійної кваліфікації: психологія педагогічної праці- К.: Професіонал, 2004. - 147 с.

Published

24-05-2022

How to Cite

Mantulenko, S. (2022). FORMING THE READYNESS OF FUTURE TEACHERS TO THE PROFESSIONAL EDUCATION OF SENIOR STUDENTS. Educational Dimension, 11, 44–51. https://doi.org/10.31812/educdim.5512

Issue

Section

Problems of modernization of education in the practice of higher education