INTENSIFICATION MUSICAL AND PEDAGOGICAL PROCESS IN HIGHER SCHOOL

Authors

  • E.S. Polyakova ,

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.5515

Abstract

Two ways of the intensification of a musical and pedagogical process at higher educational institutions are examined in the article: a) improvement o f the educational system; b) change of methodological approaches. The resources of the intensification in the context o f the holistic and synergetic approach are the following: state support, the results o f latest scientific researches, the personal potential o f teachers and students, the regularities of a musical and pedagogical process.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Гумилев Л.Н. Этногенез и биосфера Земли. - М.: Мишель и Ко, 1993. - 640 с.

Капица С.П., Курдюмов С.П., Малинецкий Г.Г. Синергетика и прогнозы будущего. Изд. 3-е. - М.: Едиториал УРСС, 2003. - 288 с.

Паздников М. А., Полякова Е. С., Лизнева Т. П. Реформа школы и подготовка музыкально-педагогических кадров // Известия Международной академии наук высшей школы. - М., 2003, № 3 .- С. 15-20.

Полякова Е.С. Психологические основы музыкальнопедагогической деятельности: Моногр. - Мн.: БГПУ, 2004. - 195 с.

Цыбин А.С. Общественные образовательные объединения и развитие университетского образования // Известия Международной академии наук высшей школы. - М., 2003, № 3. - С. 127-133.

Published

24-05-2022

Issue

Section

Problems of modernization of education in the practice of higher education

How to Cite

INTENSIFICATION MUSICAL AND PEDAGOGICAL PROCESS IN HIGHER SCHOOL. (2022). Pedagogy of Higher and Secondary Education, 11, 64-73. https://doi.org/10.31812/educdim.5515