THE ROLE OF EMOTIONAL-VOLITIONAL SELF-REGULATION IN MUSIC TEACHER TRAINING

Authors

  • V.P. Andryushchenko

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.5520

Abstract

In the article the author investigates essence of musical aesthetic activity of graduates, music teachers and also the factors increasing it.

The pedagogical technology of formation the students’ readiness of to the activisation of the elementary shoolchildren’s art activity is cleared up and experimentally approved. The necessary and sufficient pedagogical conditions of its functioning are defined in the Work of a higher pedagogical school.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 92 / PDF downloads: 66

References

Выготский Л. С. Проблема эмоций //Вопросы психологии. - 1958. - №3. -С. 19.

Павлов И.П. Двадцатилетний опыт объективного изучения мы< пна нервной деятельности. - М.,Мед-из, 1951. - С. 364.

Шингаров Г.Х. Эмоции и чувства как форма отражения дейсвительности. - М ., 1971. - С. 38.

Лурия А.Р. Высшие корковые функции человека и их ни|)у пинии при локальных поражениях мозга. - М., 1962. - С. 61

Рубинштейн С.Л. Основы общей психологии. - М., 1946. - С. 512.

Ушинський К.Д. Человек как предмет воспитания. Сбор. соч. - Т.8. - 1950 - С. 48.

Там же. - С. 200.

Куэ Э. Сознательное самовнушение как путь господства над собой. - Киев, 1990. - С. 5

Нейгауз Г.Г. Об искусстве фортепианной игры. - М., изд-во МГУ, 1961. - С. 35.

Ушинский К.Д. Указ. соч. - С. 56.

Published

24-05-2022

How to Cite

Andryushchenko, V. (2022). THE ROLE OF EMOTIONAL-VOLITIONAL SELF-REGULATION IN MUSIC TEACHER TRAINING. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 11, 93–102. https://doi.org/10.31812/educdim.5520

Issue

Section

Problems of modernization of education in the practice of higher education