THE ROLE OF EMOTIONAL-VOLITIONAL SELF-REGULATION IN MUSIC TEACHER TRAINING
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.5520Abstract
In the article the author investigates essence of musical aesthetic activity of graduates, music teachers and also the factors increasing it.
The pedagogical technology of formation the students’ readiness of to the activisation of the elementary shoolchildren’s art activity is cleared up and experimentally approved. The necessary and sufficient pedagogical conditions of its functioning are defined in the Work of a higher pedagogical school.
Downloads
Metrics
References
Выготский Л. С. Проблема эмоций //Вопросы психологии. - 1958. - №3. -С. 19.
Павлов И.П. Двадцатилетний опыт объективного изучения мы< пна нервной деятельности. - М.,Мед-из, 1951. - С. 364.
Шингаров Г.Х. Эмоции и чувства как форма отражения дейсвительности. - М ., 1971. - С. 38.
Лурия А.Р. Высшие корковые функции человека и их ни|)у пинии при локальных поражениях мозга. - М., 1962. - С. 61
Рубинштейн С.Л. Основы общей психологии. - М., 1946. - С. 512.
Ушинський К.Д. Человек как предмет воспитания. Сбор. соч. - Т.8. - 1950 - С. 48.
Там же. - С. 200.
Куэ Э. Сознательное самовнушение как путь господства над собой. - Киев, 1990. - С. 5
Нейгауз Г.Г. Об искусстве фортепианной игры. - М., изд-во МГУ, 1961. - С. 35.
Ушинский К.Д. Указ. соч. - С. 56.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2005 V.P. Andryushchenko
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.