PEDAGOGICAL CONDITIONS OF INDIVIDUALIZATIONS PROFESSIONALLY ORIENTED TRAINING FOREIGN LANGUAGES OF NON-LANGUAGE STUDENTS SPECIALTIES IN HIGHER PEDAGOGICAL INSTITUTIONS

Authors

  • S.O. Melikova ,

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.5538

Abstract

The article deals with the pedagogocal condition of individualization o f the professional oriented training o f students of non-inguistic specialities at higher educational establishments. The possibility of every student’s effective training has been given.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Бочан І. Впровадження самостійної індивідуальної роботи студентів як важливого чинника формування особистісно

орієнтованої системи навчання // Нові технології навчання: К, 2003. - Вип.34. - С.307 -311 .

Емельянова Ю. Формирование навыков самоорганизации у студентов средствами инновационных технологий // Педагогика вищої та серед, шк. - 2004. - Вип.9. - С. 68-73.

Жовтан Л. Організація контролю навчальної діяльності учнів і студентів як умова індивідуалізації навчання // Нові технології навчання: К, 2003. - Вип.35 - С.45-54.

Подласий И.П. Педагогика:Учеб. для студентов высших пед. учеб.заведений. - М.: Просвещение: Гуманит. изд. центр ВЛАДОС, 1996. - 432 с.

Ганський С. Інтеграція індивідуальної роботи з іншими формами навчальної діяльності // Рідна школа, 2002. - №1. - - 8-10.

Серебрянская О.Д. Познавательная самостоятельность будущего учителя как фактор его профессионального саморазвития в вузе // Славянская педагогическая культура, 2004. - №3. - С .127-130.

Published

24-05-2022

Issue

Section

Problems of modernization of education in the practice of higher education

How to Cite

PEDAGOGICAL CONDITIONS OF INDIVIDUALIZATIONS PROFESSIONALLY ORIENTED TRAINING FOREIGN LANGUAGES OF NON-LANGUAGE STUDENTS SPECIALTIES IN HIGHER PEDAGOGICAL INSTITUTIONS. (2022). Pedagogy of Higher and Secondary Education, 11, 230-240. https://doi.org/10.31812/educdim.5538

Most read articles by the same author(s)