PEDAGOGICAL CONDITIONS OF INDIVIDUALIZATIONS PROFESSIONALLY ORIENTED TRAINING FOREIGN LANGUAGES OF NON-LANGUAGE STUDENTS SPECIALTIES IN HIGHER PEDAGOGICAL INSTITUTIONS

Authors

  • S.O. Melikova

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.5538

Abstract

The article deals with the pedagogocal condition of individualization o f the professional oriented training o f students of non-inguistic specialities at higher educational establishments. The possibility of every student’s effective training has been given.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 97 / PDF downloads: 63

References

Бочан І. Впровадження самостійної індивідуальної роботи студентів як важливого чинника формування особистісно

орієнтованої системи навчання // Нові технології навчання: К, 2003. - Вип.34. - С.307 -311 .

Емельянова Ю. Формирование навыков самоорганизации у студентов средствами инновационных технологий // Педагогика вищої та серед, шк. - 2004. - Вип.9. - С. 68-73.

Жовтан Л. Організація контролю навчальної діяльності учнів і студентів як умова індивідуалізації навчання // Нові технології навчання: К, 2003. - Вип.35 - С.45-54.

Подласий И.П. Педагогика:Учеб. для студентов высших пед. учеб.заведений. - М.: Просвещение: Гуманит. изд. центр ВЛАДОС, 1996. - 432 с.

Ганський С. Інтеграція індивідуальної роботи з іншими формами навчальної діяльності // Рідна школа, 2002. - №1. - - 8-10.

Серебрянская О.Д. Познавательная самостоятельность будущего учителя как фактор его профессионального саморазвития в вузе // Славянская педагогическая культура, 2004. - №3. - С .127-130.

Published

24-05-2022

How to Cite

Melikova, S. (2022). PEDAGOGICAL CONDITIONS OF INDIVIDUALIZATIONS PROFESSIONALLY ORIENTED TRAINING FOREIGN LANGUAGES OF NON-LANGUAGE STUDENTS SPECIALTIES IN HIGHER PEDAGOGICAL INSTITUTIONS. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 11, 230–240. https://doi.org/10.31812/educdim.5538

Issue

Section

Problems of modernization of education in the practice of higher education