FORMATION OF COGNITIVE INDEPENDENCE FUTURE TEACHER IN THE STUDY PROCESS FOREIGN LANGUAGE AS A CURRENT PROBLEM MODERN PEDAGOGICAL SCIENCE

Authors

  • I.Yu. Sinyagovska

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.5539

Abstract

The article deals with some actual problems concerning the formation o f future teacher cognitive self-directed activities in the process of foreign language studies.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 78 / PDF downloads: 41

References

Державна національна програма „Освіта”: Україна XXI століття. - К.: Райдуга, 1994. - 62 с.

Концепція навчання іноземних мов у середній загальноосвітній 12-річній школі // English language and culture. - 2004. - №6. - С. 3-8.

Буряк В.К.Самостоятельная работа учащихся: Кн. для учителя. - М.: Просвещение, 1984. - 64 с. DOI: https://doi.org/10.31812/123456789/4654

Грищенко М. Іноземна мова та естетичний розвиток студентів // Мистецтво та освіта. — 1998. - №3. - С.38-41.

Елканов С.Б. Основы профессионального самовоспитания будущего учителя. — М.: Просвещение, 1989. — 189с.

Лернер И .Я. Дидактические основы методов обучения. — М.: Педагогика, 1981. - 186 с.

Сігаєва Л.Є. Проблема підготовки й підвищення кваліфікації вчителів у контексті неперервної освіти // Педагогіка і психологія. - 1999. - №3. - С. 94-100.

Published

24-05-2022

How to Cite

Sinyagovska, I. (2022). FORMATION OF COGNITIVE INDEPENDENCE FUTURE TEACHER IN THE STUDY PROCESS FOREIGN LANGUAGE AS A CURRENT PROBLEM MODERN PEDAGOGICAL SCIENCE. Educational Dimension, 11, 240–250. https://doi.org/10.31812/educdim.5539

Issue

Section

Problems of modernization of education in the practice of higher education