CREATIVE CLIMATE IN METHODICAL WORK AS ONE OF CONDITIONS FOR THE DEVELOPMENT OF CREATIVE STYLE ACTIVITIES OF TEACHER

Authors

  • N.V. Dudnichenko

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.5545

Abstract

There is a dependence of the development of teacher's Creative style from the present conditions of school work. The organization of creative climate during the method work as one of the conditions is a high possibility of teacher's positive attitude to professionalfursonal work.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 85 / PDF downloads: 51

References

Высоцкий C.B. Структура психолого-педагогических условий формирования поисково-творческой

направленности личности в процессе обучения // Науковий вісник Південноукраїнського державного педагогічного

університету ім.К.Д.Ушинського: 36. наук, праць. - Одеса, 1999. - Вип.8-9. - С.90-94.

Кан-Калик В.А., Никандров Н.Д. Педагогическое творчество / Под ред. И.А.Зязюна. - М.: Педагогика, 1990. -

с. Философкая энциклопедия / Под ред. Ф.Н.Константинова. В 5 т. Т.5. - М.: Советская энциклопедия, 1970. - 740с.

Кондрашова Л.В. Формирование творческого стиля деятельности будущего учителя // Педагогічні науки: 36.

наук, праць. - Херсон: Айлант, 1999. - Вип.8. - С.8-14. - 29 с.

Парыгин Б.Д. Научно-техническая революция. Социальнопсихологические проблемы. - М.: Политиздат, 1978.

Педагогический словарь. В 2 т. Т.2. / Гл. ред. Каиров И.А. - М.: Академия педагогических наук РСФСР. - 1960. — 766 с.

Педагогическая энциклопедия. В 4 т. Т. 2. / Ред. И.А.Каиров, Ф.Н.Петров. - М.: Советская энциклопедия, 1965 - 955 с.

Шакуров Р.Х. Мотивы и стимулы педагогического труда: ориентация на личность // Специалист. - 1994. - №2. - С. 35-37.

Published

24-05-2022

How to Cite

Dudnichenko, N. (2022). CREATIVE CLIMATE IN METHODICAL WORK AS ONE OF CONDITIONS FOR THE DEVELOPMENT OF CREATIVE STYLE ACTIVITIES OF TEACHER. Educational Dimension, 11, 271–279. https://doi.org/10.31812/educdim.5545

Issue

Section

Problems of modernization of education in the practice of higher education