TENDENCIES OF HIGHER PEDAGOGICAL DEVELOPMENT SCHOOLS OF UKRAINE IN THE LIGHT OF REQUIREMENTS THE BOLOGNA PROCESS

Authors

  • A.V. Krasnoshtok

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.5552

Abstract

The article contains the analysis of works of scientists dedicated to the development of higher pedagogical education in Ukraine from 1985-to 2003. The main tendencies, directions, achievements, and problems of this development are characterized.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 69 / PDF downloads: 35

References

Андрущенко В. Модернізація педагогічної освіти України в контексті Болонського процесу// Вища освіта України.- 2004.-№1. - С. 5-9.

Закон України про освіту//Законодавство України про освіту. Збірник законів. - К.: Парламентське видання.,2002. - С.3-29.

Кремень В. Підвищення ефективності вищої освіти і науки як дієвого чинника суспільного розвитку та інтеграції в європейське співтовариство. Доп.на підсумковій колегії МО і науки України (27.02.04р., м. Одеса) // Вища школа.-2003. - №6. - С. 3-23.

Любар О.О., СтельмаховичМ.Г., ФедоренкоД.Т. Історія української школи і педагогіки. - К .: Знання., 2003. - 449 с. DOI: https://doi.org/10.31812/123456789/5816

Сухомлинська О.В. Історико-педагогічний процесс: нові підходи до загальних проблем. - К.: А.П.Н., 2003 - 67 с.

Published

24-05-2022

How to Cite

Krasnoshtok, A. (2022). TENDENCIES OF HIGHER PEDAGOGICAL DEVELOPMENT SCHOOLS OF UKRAINE IN THE LIGHT OF REQUIREMENTS THE BOLOGNA PROCESS. Educational Dimension, 11, 300–306. https://doi.org/10.31812/educdim.5552

Issue

Section

Problems of modernization of education in the practice of higher education