TENDENCIES OF HIGHER PEDAGOGICAL DEVELOPMENT SCHOOLS OF UKRAINE IN THE LIGHT OF REQUIREMENTS THE BOLOGNA PROCESS
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.5552Abstract
The article contains the analysis of works of scientists dedicated to the development of higher pedagogical education in Ukraine from 1985-to 2003. The main tendencies, directions, achievements, and problems of this development are characterized.
Downloads
Metrics
References
Андрущенко В. Модернізація педагогічної освіти України в контексті Болонського процесу// Вища освіта України.- 2004.-№1. - С. 5-9.
Закон України про освіту//Законодавство України про освіту. Збірник законів. - К.: Парламентське видання.,2002. - С.3-29.
Кремень В. Підвищення ефективності вищої освіти і науки як дієвого чинника суспільного розвитку та інтеграції в європейське співтовариство. Доп.на підсумковій колегії МО і науки України (27.02.04р., м. Одеса) // Вища школа.-2003. - №6. - С. 3-23.
Любар О.О., СтельмаховичМ.Г., ФедоренкоД.Т. Історія української школи і педагогіки. - К .: Знання., 2003. - 449 с. DOI: https://doi.org/10.31812/123456789/5816
Сухомлинська О.В. Історико-педагогічний процесс: нові підходи до загальних проблем. - К.: А.П.Н., 2003 - 67 с.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2005 A.V. Krasnoshtok
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.