TENDENCIES OF HIGHER PEDAGOGICAL DEVELOPMENT SCHOOLS OF UKRAINE IN THE LIGHT OF REQUIREMENTS THE BOLOGNA PROCESS

Authors

  • A.V. Krasnoshtok

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.5552

Abstract

The article contains the analysis of works of scientists dedicated to the development of higher pedagogical education in Ukraine from 1985-to 2003. The main tendencies, directions, achievements, and problems of this development are characterized.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 80 / PDF downloads: 52

References

Андрущенко В. Модернізація педагогічної освіти України в контексті Болонського процесу// Вища освіта України.- 2004.-№1. - С. 5-9.

Закон України про освіту//Законодавство України про освіту. Збірник законів. - К.: Парламентське видання.,2002. - С.3-29.

Кремень В. Підвищення ефективності вищої освіти і науки як дієвого чинника суспільного розвитку та інтеграції в європейське співтовариство. Доп.на підсумковій колегії МО і науки України (27.02.04р., м. Одеса) // Вища школа.-2003. - №6. - С. 3-23.

Любар О.О., СтельмаховичМ.Г., ФедоренкоД.Т. Історія української школи і педагогіки. - К .: Знання., 2003. - 449 с. DOI: https://doi.org/10.31812/123456789/5816

Сухомлинська О.В. Історико-педагогічний процесс: нові підходи до загальних проблем. - К.: А.П.Н., 2003 - 67 с.

Published

24-05-2022

How to Cite

Krasnoshtok, A. (2022). TENDENCIES OF HIGHER PEDAGOGICAL DEVELOPMENT SCHOOLS OF UKRAINE IN THE LIGHT OF REQUIREMENTS THE BOLOGNA PROCESS. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 11, 300–306. https://doi.org/10.31812/educdim.5552

Issue

Section

Problems of modernization of education in the practice of higher education