PSYCHOLOGIST-PEDAGOGICAL PREREQUISITES AND REGULARITIES OF EFFECTIVE MANAGEMENT STUDENT PERSONALITY DEVELOPMENT in EDUCATIONAL PROCESS

Authors

  • Yu.V. Reva

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.5557

Abstract

The article deals with psychological and pedagogical preconditions and original laws of governing the effective development of pupil’s personality in the process of education.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 181 / PDF downloads: 65

References

Караковский В.А. Чтобы воспитание было успешным.- М.: Знание, 1979.

Крутецкий В.А. Основы педагогической психологии. - М.: Просвещение, 1972.

Левшин Л.А. Логика педагогического процесса. - М.: Знание, 1980.

Люблінська Г.О. Дитяча психологія. - K.: Вища школа, 1974.

Маліченко K.M. Виховання цілеспрямованості та наполегливості у школярів. - K.: Знання, 1972.

Ожегов С.И. Словарь русского языка. - М., 1990.

Педагогика. Совместный труд АПН СССР и АПН ГДР. Макет для обсуждения. Москва-Берлин, 1978.

Підласий І.П. Закономірності навчання і підвищення якості знань учнів. - K.: Знання, 1981.

Романець В. А. Психологія творчості. - K.: Вища школа, 1971.

Слепухов Микола. Закони, закономірності, принципи та правила в педагогіці. // Рідна школа. - 2002.

Сухомлинский В.А. Как воспитывать настоящего человека. - K., 1975.

Управление развитием школы: Пособие для руководителей образовательных учреждений / Под ред. М.М. Поташника и B.C. Лазарева. - М.: Новая школа, 1995.

Ушинский К.Д. Избр. пед. соч. Т. 1. - М., 1974.

Чудновский В.Э. Воспитание способностей и формирование личностей. - М.: Знание, 1986.

Чудновский В.Э. Нравственная устойчивость личности: Психологическое исследование. - М., 1981.

Published

24-05-2022

How to Cite

Reva, Y. (2022). PSYCHOLOGIST-PEDAGOGICAL PREREQUISITES AND REGULARITIES OF EFFECTIVE MANAGEMENT STUDENT PERSONALITY DEVELOPMENT in EDUCATIONAL PROCESS. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 11, 318–338. https://doi.org/10.31812/educdim.5557

Issue

Section

Improving the educational process in the practice of secondary school

Most read articles by the same author(s)

1 2 > >>