FEATURES OF THE FORMS OF HUMANIST ASSISTANCE TO STUDENTS OF BOARDING SCHOOLS IN THE PROCESS OF THEIR SELF-DETERMINATION

Authors

  • V.A. Yakovleva

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.5575

Abstract

The question is specificity of the humanistic help the pupil of schools - boarding schools (in particular to schoolboys with natural the slowed down rate of intellectual development), directed on liquidation of blanks in knowledge, skills of such children, their correction negative behavior, increase of a level o f their adaptation in existing vital conditions o f schools - boarding schools and to a social environment.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 99 / PDF downloads: 57

References

Божович Е.Д. Практико-ориентированная диагностика учения: проблемы и перспективы // Педагогика. - 1997. - № 2. - С.39-42.

Життєві кризи особистості: Наук, метод, посіб. у 2-х Ч. / За ред. В.М.Доній. - К.: ІЗМН. - 1998. - 4.2. - 565 с.

Зініна Л.І. Корекційні класи як організаційна форма педагогічної реабілітації // Реабілітаційна педагогіка на

рубежі XXI століття: Наук.-метод. зб. у 2-х ч.: / Ред. Рада: В.М.Доній, Г.М.Несен, І.Г.Єрмаков та ін. - К.:ІЗМН, 1998.- Ч.1. - С. 40-43.

Психологія самоактивності учнів у виховному процесі: Навч.-метод. посібник /М.Й.Боришевський, С.Т.Музичук,

В.В.Антоненко та ін.: ІЗМН: Ін-т психології ім. П.С.Костюка. - К.: Освіта, 1999. - 190с.

Published

24-05-2022

How to Cite

Yakovleva, V. (2022). FEATURES OF THE FORMS OF HUMANIST ASSISTANCE TO STUDENTS OF BOARDING SCHOOLS IN THE PROCESS OF THEIR SELF-DETERMINATION. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 11, 441–446. https://doi.org/10.31812/educdim.5575

Issue

Section

Improving the educational process in the practice of secondary school