FORMATION OF SCHOOLCHILDREN'S COGNITIVE INTEREST IN LEARNING IN THE LESSONS FROM ART CULTURE

Authors

  • O.V. Chebotarenko

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.5577

Abstract

In the article the concept "cognitive concern" is esteemed and its levels are investigated. The conditions of increase of a level of cognitive concern learning on lessons of the world art culture with usage of synthesis o f arts are designed.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 115 / PDF downloads: 76

References

Гордон Л.А. Психология и педагогика интереса. - К.: Советская школа, 1940. - 190 с.

Нейгауз Г. Размышления, воспоминания, дневники. - М.: “Советский композитор”, 1983. - 524 с.

Самойленко А. Музыковедение и методология гуманитарного знания. Проблема диалога. Монография. - Одесса:

“Астропринт”, 2002. - 244 с.

Світова художня культура. Шкільний курс світової художньої культури і методика його викладання. - Київ.: РНМК, 1991.-136 с.

Сухомлинский В. Сердце отдаю детям. - Київ.: “Радянська школа”, 1972. - 243 с.

Щукіна Г. Проблема пізнавального інтересу в педагогіці. - М.: Педагогіка, 1971, 350.

Published

24-05-2022

How to Cite

Chebotarenko, O. (2022). FORMATION OF SCHOOLCHILDREN’S COGNITIVE INTEREST IN LEARNING IN THE LESSONS FROM ART CULTURE. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 11, 451–459. https://doi.org/10.31812/educdim.5577

Issue

Section

Improving the educational process in the practice of secondary school