DIALOGICAL INTERACTION AS A MEANS OF SOLUTION CONFLICTS IN HIGHER EDUCATION INSTITUTIONS

Authors

  • O.I. Kopitsa ,

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.5587

Abstract

The given article considers the concept npedagogical conflict” in a higher school, its negative and positive functions in pedagogical interaction are examined. The author of the article emphasizes the necessity of formation at the students of dialogical interaction skills as an original mean and purpose of the decision of the pedagogical conflict.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Діалогічна взаємодія у навчально-виховному процесі загальноосвітньої школи: Кн. для вчителя: Навч. посібник / Упоряд. В.В. Андрієвська, Г.О.Балл, А.Г. Волинець та ін. - К.: АПН України, Інститут психології ім. Г.С. Костюка, 1997.- 136 с.

Дурманенко Є.А. Конфлікти в педагогічному процесі: Монографія. - Луцьк: РВВ “Вежа” Волин. держ. ун-ту ім. Лесі Українки, 2004. - 287 с.

Пірен М.І. Конфліктологія: Підручник для студентів вищих навчальних закладів. - К.: МАУП, 2003. - 360 с.

Коломінський Н.Л. Психологія педагогічного менеджменту. - К.: Освіта, 1996. - 249 с.

Тейлор Ф.У. Менеджмент: Пер. с англ. - М.: Вьісшая школа, 1992. - 679 с.

Published

26-05-2022

Issue

Section

Articles

How to Cite

DIALOGICAL INTERACTION AS A MEANS OF SOLUTION CONFLICTS IN HIGHER EDUCATION INSTITUTIONS. (2022). Pedagogy of Higher and Secondary Education, 12, 35-40. https://doi.org/10.31812/educdim.5587

Most read articles by the same author(s)