PERSONALLY ORIENTED LEARNING AS FACTOR OF STIMULATION OF CREATIVE STUDENT ACTIVITIES

Authors

  • O.S. Bilous

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.5588

Abstract

The article grounds the necessity of modernization of preparation of specialists on condition o f higher school. The assent is made on personally oriented teaching as the factor of stimulating creative activity o f students, their readiness to creative professional activities.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 99 / PDF downloads: 77

References

Выготский Л.С. Психология творчества. - М., 1968. - 420 с.

Кулюткин Ю.Н. Психология обучения взрослых. - М.: Просвещение, 1985. - 128 с.

Лазарев М.О. Основи педагогічної творчості: Навчальний посібник для пед. ін-тів / Сумський держ. пед. ін-т ім. А.С. Макаренко. - Суми: ВВП“Мрія-1”-ЛТД, 1995.- 212 с.

Сисоєва С.О. Основи педагогічної творчості вчителя. Навч. посіб. - К .: ІСДОУ, 1994.- 112 с.

Шамова Т.И. Активизация учения школьников. - М.: Педагогика, 1982. - 208 с.

Щукина Г. И. Активизация познавательной деятельности в учебном процессе: Уч. пос. для пед. ин-тов. - М.: Просвещение, 1979. - 160 с.

Якиманская И.С. Личностно-ориентированное обучение в современной школе. - М: Сентябрь, 1996. - 226 с.

Якиманская И.С. Разработка технологии личностноориентированного обучения // Вопросы психологии. - 1995. - № 2. - С. 31-42.

Published

26-05-2022

How to Cite

Bilous, O. (2022). PERSONALLY ORIENTED LEARNING AS FACTOR OF STIMULATION OF CREATIVE STUDENT ACTIVITIES. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 12, 41–47. https://doi.org/10.31812/educdim.5588

Issue

Section

Articles