STRUCTURE OF FUTURE READYNESS FOREIGN LANGUAGE TEACHERS TO PERSONAL ORIENTED LEARNING OF SENIOR STUDENTS

Authors

  • O.V. Hladka

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.5597

Abstract

The article deals with the structure of the readiness of future teachers of the foreign language for personality-oriented teaching of high school students. The role of each component in the formation of this phenomenon is revealed.

Downloads

Metrics

PDF views
81
Abstract views: 90 / PDF downloads: 81

References

Асеев В.Г. Мотивация поведения и формирование личности. -М .: Мысль, 1976.-198 с.

Божович Л.И. Личность и ее формирование в детском возрасте; Платонов К.К. Проблемы способностей. - М.: Наука, 1972.-312 с.

Григоренко Л.В. Самостоятельная работа как средство реализации творческого потенциала личности будущего учителя // Формування творчої особистості в навчальному процесі. - Кривий Ріг, 1998. - С. 63 - 67.

Зимняя И.А. Педагогическая психология. - Ростов-на-Дону: Феникс, 1997. - 475 с.

Лернер И .Я. Дидактические основы методов обучения. - М.: Педагогика, 1981. - 186 с.

Published

26-05-2022

How to Cite

Hladka, O. (2022). STRUCTURE OF FUTURE READYNESS FOREIGN LANGUAGE TEACHERS TO PERSONAL ORIENTED LEARNING OF SENIOR STUDENTS. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 12, 124–132. https://doi.org/10.31812/educdim.5597

Issue

Section

Articles