STRUCTURE OF FUTURE READYNESS FOREIGN LANGUAGE TEACHERS TO PERSONAL ORIENTED LEARNING OF SENIOR STUDENTS

Authors

  • O.V. Hladka

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.5597

Abstract

The article deals with the structure of the readiness of future teachers of the foreign language for personality-oriented teaching of high school students. The role of each component in the formation of this phenomenon is revealed.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 82 / PDF downloads: 73

References

Асеев В.Г. Мотивация поведения и формирование личности. -М .: Мысль, 1976.-198 с.

Божович Л.И. Личность и ее формирование в детском возрасте; Платонов К.К. Проблемы способностей. - М.: Наука, 1972.-312 с.

Григоренко Л.В. Самостоятельная работа как средство реализации творческого потенциала личности будущего учителя // Формування творчої особистості в навчальному процесі. - Кривий Ріг, 1998. - С. 63 - 67.

Зимняя И.А. Педагогическая психология. - Ростов-на-Дону: Феникс, 1997. - 475 с.

Лернер И .Я. Дидактические основы методов обучения. - М.: Педагогика, 1981. - 186 с.

Published

26-05-2022

How to Cite

Hladka, O. (2022). STRUCTURE OF FUTURE READYNESS FOREIGN LANGUAGE TEACHERS TO PERSONAL ORIENTED LEARNING OF SENIOR STUDENTS. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 12, 124–132. https://doi.org/10.31812/educdim.5597

Issue

Section

Articles