DEVELOPMENT OF PROFESSIONALISM OF TEACHERS MEANS OF METHODICAL WORK

Authors

  • V.V. Sadova

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.5599

Abstract

The article deals with the problem of analisis of some potentialities latent in school methodology servise and its possibility to increase tcachers' professional skills. The expediency in use of block-and-module approach, while choosing (selecting) contents and forms of methodological work organization, is proved.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 102 / PDF downloads: 55

References

Березняк Е.С. Громадсько-демократичні структури в управлінні школою // Педагогіка і психологія. - 1995. - № 2.- С. 166-169.

Горская Г.И. Организация учебно-воспитательного процесса в школе: Пособие для учителя. - М.: Просвещение, 1986. - 208 с.

Кан-Калик В.А., Никандров Н.Д. Педагогическое творчество. - М.: Педагогика, 1990. - 144 с.

Крисюк С.В. Підвищення кваліфікації педагогічних кадрів як система // Педагогіка і психологія. - 1995. - №6. - С.37-46.

Методичні служби України: проблема управління, професійна підготовка: Навч-метод. посібник / Під ред. Г.С. Данилова. - К.: ІЗМН, 1997. - 256 с.

Published

26-05-2022

How to Cite

Sadova, V. (2022). DEVELOPMENT OF PROFESSIONALISM OF TEACHERS MEANS OF METHODICAL WORK. Educational Dimension, 12, 139–144. https://doi.org/10.31812/educdim.5599

Issue

Section

Articles